Vlastník Mini, BMW, nedávno oznámil, že hodlá vyrobit omezenou sérii elektromobilů pod značkou Mini. Zájem je ovšem enormní a BMW teď musí řešit jak s tím naloží. Vypisuje proto doslova a do písmene výběrové řízení.
BMW již na počátku oznámilo, že má zájem vyrobit jen 450 kusů elektrického Mini. To ještě nečekalo, že na stole se mu rázem objeví 1800 objednávek. Navyšovat sérii, to by nebylo fér, proto nyní musí BMW přemýšlet jak z téměř vybrat čtvrtinu vhodných kandidátů.
Proto vyhlásilo několik podmínek pro koupi. Nový majitel musí žít poblíž Los Angeles, New Yorku nebo New Jersey a to v poměrně blízko, ve vzdálenosti bližší než je maximální dojezd elektromobilu.
Dalšími podmínkami jsou kupříkladu uzamykatelná garáž s přípojkou na elektřinu pro nabíjení a ochota platit poměrně vysokou sumu za leasing.
I kvůli tomuto výběrovému řízení se vše protahuje, původně měli být prcci k dispozici už na počátku tohoto roku, nyní je jasné, že dříve než v dubnu to nebude.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.