Podnikatelům se opět blýská na lepší časy. Poslanci připravují zákon, který by jim umožnil odečíst z daní zcela libovolný vůz.
Pokud si dnes chce podnikatel odečíst automobil z daní, je omezen výběrem pouze z kategorie N1, tzn. osobní vozy, které jsou ale upraveny tak, aby právně byly zařazeny jako nákladní. Takovou typickou,,velmi“ oblíbenou úpravou je mřížka za zadní sedačkou.
Tyto nežádoucí kosmetické úpravy vozidel, však už možná od jara nebudou třeba. O novele zákona, která by umožňovala odečíst si daň z přidané hodnoty za koupi jakéhokoliv osobního auta, se právě rozhoduje v Poslanecké sněmovně.
Návrh již prošel dvojím čtením a nyní ji čeká závěrečné poslední čtení. Pokud bude odsouhlasen i Senátem a podepíše ho prezident, bude si moci podnikatel už od dubna, odečíst z daní například i Porsche.
Vyhlídky jsou to skvělé, ale zatím ještě není vhodný čas na oslavy. Není totiž jisté, že novelu zákona podpoří také koalice a především sociální demokraté. Prodejci se však i tak už nemohou dočkat a podnikatelé otálí s koupí nového vozu, dokud nebude o zákonu rozhodnuto.
I kdyby novela byla schválena, neznamená to, že podnikatelé budou moci obřadně vytrhávat tolik ,,oblíbené“ mřížky ze svých vozidel. Změna se bude týkat pouze nově zakoupených vozů. Ostatní auta, která jsou již speciálně vybavena, musí zůstat v takovém stavu, v jakém byly do provozu schválené.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.