Nevíte. Bude to asi tím, že to přesně neví nikdo. Nikdo to totiž zatím neměřil. Přesto každý ví, že ať už tam je jakkoliv dlouho, vždycky je to až moc dlouho.
A to je přirozené, protože dostat se v centru města autem z bodu A do bodu B, často stojí tolik času, jako byste jeli do několika desítek kilometrů vzdáleného místa. A všechen tento čas prosedíte přitom na jednom místě, vzdálení jen pár bloků od vašeho cíle.
Ale tomu už je konec. Alespoň prozatím v centru města Prahy a brzy snad i v jiných větších městech. Pražská správa silnic nechala totiž namontovat v několika ulicích informační tabule, na kterých se zobrazuje aktuální doba, kterou bude trvat než se z jedné části dostanete do druhé části města. Tabule sice dopravní zácpy v ulicích nevyřeší, ale aspoň vás zvládnou dostatečně předem varovat, abyste změnili směr a nebo věděli, jestli při čekání stihnete dopsat pouze sms nebo přečíst noviny a nebo, v některých tragických případech, dočíst dokonce i váš oblíbený román. Pražská správa silnic si od toho slibuje, že řidiči budou informováni a proto méně nervózní. A méně nervózní řidič znamená bezpečnější řidič.
Systém přitom funguje naprosto jednoduše. Kamera v bodu A zachytí registrační značku některého projíždějícího auta. Stejnou značku pak zachytí o několik kilometrů dále nainstalovaná kamera v bodě B. Tato kamera vyšle záznam o době, kterou auto strávilo na cestě zpět k bodu A, kde se tento údaj projeví na tabuli.
Pokud informační tabule skutečně zvýší bezpečnost na pražských silnicích, lze očekávat, že se rozšíří i do ostatních měst.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?