Pokud se vám poslední měsíce zdá, že české silnice a dálnice prořídly, není to náhoda. Ze silnic pomalu a jistě mizí nákladní vozidla. Řidiči osobních automobilů, kteří často svým kolegům za volantem náklaďáků nemohli přijít na jméno, se netají svým nadšením.
Podstatně méně tato situace těší majitele dopravních firem. Zájem o převoz zboží přes silnici je čím dál tím menší a tak se dopravci začínají o budoucnost svých firem bát.
To, že dopravci mají znatelně méně zakázek než dříve, dokazuje i pokles mýtného. V lednu loňského roku bylo na mýtném vybráno 120 milionů korun. Letos to je ve stejném měsíci pouze 100 milionů. Na krizi v dopravním průmyslu nedoplatí pouze dopravci a řidiči kamionů, kteří začínají přicházet o místa, ale také vláda, která, pokud se situace nezmění, vybere za rok 2009 podstatně nižší částku na mýtném než v loňském roce.
Další vrásky na čele dopravců přibudou také díky zákazu jízdy kamionů v pátek. Pokud by připravovaný zákon vešel v platnost, znamenalo by to, že již za dva roky každý pátek nepotkáme na našich silnicích ani jeden kamion. Toto omezení by znamenalo další ztráty na zisku pro dopravce.
I pro to chce ministr dopravy Petr Bendl připravovaný zákon zmírnit. Dle jeho návrhu by kamiony nemohly vyjet každý pátek od 15 do 18 hodin. Doposud tento zákaz platí jen v červenci a srpnu mezi 17 a 21 hodinou.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.