Pokud se vám poslední měsíce zdá, že české silnice a dálnice prořídly, není to náhoda. Ze silnic pomalu a jistě mizí nákladní vozidla. Řidiči osobních automobilů, kteří často svým kolegům za volantem náklaďáků nemohli přijít na jméno, se netají svým nadšením.
Podstatně méně tato situace těší majitele dopravních firem. Zájem o převoz zboží přes silnici je čím dál tím menší a tak se dopravci začínají o budoucnost svých firem bát.
To, že dopravci mají znatelně méně zakázek než dříve, dokazuje i pokles mýtného. V lednu loňského roku bylo na mýtném vybráno 120 milionů korun. Letos to je ve stejném měsíci pouze 100 milionů. Na krizi v dopravním průmyslu nedoplatí pouze dopravci a řidiči kamionů, kteří začínají přicházet o místa, ale také vláda, která, pokud se situace nezmění, vybere za rok 2009 podstatně nižší částku na mýtném než v loňském roce.
Další vrásky na čele dopravců přibudou také díky zákazu jízdy kamionů v pátek. Pokud by připravovaný zákon vešel v platnost, znamenalo by to, že již za dva roky každý pátek nepotkáme na našich silnicích ani jeden kamion. Toto omezení by znamenalo další ztráty na zisku pro dopravce.
I pro to chce ministr dopravy Petr Bendl připravovaný zákon zmírnit. Dle jeho návrhu by kamiony nemohly vyjet každý pátek od 15 do 18 hodin. Doposud tento zákaz platí jen v červenci a srpnu mezi 17 a 21 hodinou.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.