Ministerstvo dopravy připravuje na začátek jara zveřejnění novelizované vyhlášky upravující složení povinné výbavy osobních automobilů. Přibude například reflexní vesta a formulář se záznamem o dopravní nehodě.
Čerstvý ministr dopravy Petr Bendl upraví připravovanou novelu vyhlášky týkající se povinné výbavy automobilů. K ledu se tak dostane návrh o zařazení měřicího pásma, tužky či hasicího přístroje. Pokud mají řidiči ve voze soupravu pro opravu defektu pneumatiky či zřízenou příslušnou asistenční službu, nebudou muset nově vozit ani rezervní kolo. Šéf resortu k tomu dodává: "Chceme přispět k větší bezpečnosti silničního provozu a přitom co nejméně zatěžovat řidiče". Přibude naopak povinnost reflexní vesty a tzv. euroformuláře neboli „Záznamu o dopravní nehodě“
Vyhláška bude řešit i měření rychlosti městskou policií. Zatímco dosud naráželo na legislativní problém v podobě absence značek „začátek měření rychlostí“ a „konec měření rychlosti“, díky tomuto právnímu předpisu bude podoba značek přesně vymezena a kontroly rychlosti tak budou moci znovu začít.
V průběhu jara navíc ministerstvo dopravy uvede nový předpis, který bude upravovat obsah lékárničky. Podle Bendla však bude tato změna čistě na ministerstvu zdravotnictví.
Takto by měla vypadat povinná výbava (zdroj MDČR) – náhradní elektrické pojistky – náhradní žárovky vnějšího osvětlení – autolékárnička – výstražný trojúhelník – reflexní vesta – formulář „Záznam o dopravní nehodě“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?