Ministerstvo dopravy připravuje na začátek jara zveřejnění novelizované vyhlášky upravující složení povinné výbavy osobních automobilů. Přibude například reflexní vesta a formulář se záznamem o dopravní nehodě.
Čerstvý ministr dopravy Petr Bendl upraví připravovanou novelu vyhlášky týkající se povinné výbavy automobilů. K ledu se tak dostane návrh o zařazení měřicího pásma, tužky či hasicího přístroje. Pokud mají řidiči ve voze soupravu pro opravu defektu pneumatiky či zřízenou příslušnou asistenční službu, nebudou muset nově vozit ani rezervní kolo. Šéf resortu k tomu dodává: "Chceme přispět k větší bezpečnosti silničního provozu a přitom co nejméně zatěžovat řidiče". Přibude naopak povinnost reflexní vesty a tzv. euroformuláře neboli „Záznamu o dopravní nehodě“
Vyhláška bude řešit i měření rychlosti městskou policií. Zatímco dosud naráželo na legislativní problém v podobě absence značek „začátek měření rychlostí“ a „konec měření rychlosti“, díky tomuto právnímu předpisu bude podoba značek přesně vymezena a kontroly rychlosti tak budou moci znovu začít.
V průběhu jara navíc ministerstvo dopravy uvede nový předpis, který bude upravovat obsah lékárničky. Podle Bendla však bude tato změna čistě na ministerstvu zdravotnictví.
Takto by měla vypadat povinná výbava (zdroj MDČR) – náhradní elektrické pojistky – náhradní žárovky vnějšího osvětlení – autolékárnička – výstražný trojúhelník – reflexní vesta – formulář „Záznam o dopravní nehodě“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.