Na autosalonu v Ženevě uvidíme i faceliftovanou generaci Mazdy 3. Nebude tam ale sama, doprovodí ji i vysoce výkonná verze MPS a také na úsporu paliva zaměřená Mazda 3 i-stop, která umí inteligentně vypínat motor.
Funkci Stop-start nemusíme snad ani jinak dále představovat, jde zkrátka o systém, který při stání na křižovatce vypne motor a ve správném momentu ho zase zažehne.
Prvně taková bude montována pod kapotu Mazdy 3 2.0 DISI, která má s tímto systémem dosáhnout kombinované spotřeby nižší o 12%. Zda se na tom podílí i některé další systémy, nevíme.
Z jiného soudku je inovovaná Mazda 3 MPS. Ostrý hatchback s přeplňovaným čtyřválcem 2,3 DISI nabídne pravděpodobně stejný výkon jako dosud, 260 koní. Je ale docela dobře možné i jeho povýšení o několik málo koní směrem vzhůru.
Fotografie ani jedné z těchto verzí automobilka neposkytla.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.