Subaru zahajuje na českém trhu prodej legendárního modelu Impreza s naftovým boxerem pod kapotou.
Ten oficiálně odstartuje zítra tj. 5. února 2009. Impreza byla poslední modelovou řadu této japonské automobilky, která byla nabízena výhradně se zážehovými motory. Pod kapotou se nově objeví vznětový motor vlastní konstrukce nazvaný BOXER DIESEL. Ten nabízí z objemu dvou litrů výkon 110 kW (150 k) při 3600 ot/min a nejvyšší točivý moment na hodnotě 350 Nm v rozmezí 1800-2400 otáček. Toho je dosaženo díky přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek.
Cena Imprezy 2.0D ACTIVE činí 624.800 Kč vč. DPH. Najdete zde například kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, tempomat, stabilizační systém VDC, boční a hlavové airbagy, automatickou klimatizaci či 16 palcová litá kola. K dispozici bude i limitovaná edice 25 automobilů 2.0D EDITION, které přinášejí navíc třeba bi-xenonové světlomety, výsuvné ostřikovače světlometů mlhovky, rádio s měničem na 6 CD, sportovní sedadla, 17 palcová litá kola či startování tlačítkem. Cena této verze činí 834.800 Kč. U obou verzí je možnost odpočtu DPH při koupi varianty N1.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.