Subaru zahajuje na českém trhu prodej legendárního modelu Impreza s naftovým boxerem pod kapotou.
Ten oficiálně odstartuje zítra tj. 5. února 2009. Impreza byla poslední modelovou řadu této japonské automobilky, která byla nabízena výhradně se zážehovými motory. Pod kapotou se nově objeví vznětový motor vlastní konstrukce nazvaný BOXER DIESEL. Ten nabízí z objemu dvou litrů výkon 110 kW (150 k) při 3600 ot/min a nejvyšší točivý moment na hodnotě 350 Nm v rozmezí 1800-2400 otáček. Toho je dosaženo díky přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek.
Cena Imprezy 2.0D ACTIVE činí 624.800 Kč vč. DPH. Najdete zde například kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, tempomat, stabilizační systém VDC, boční a hlavové airbagy, automatickou klimatizaci či 16 palcová litá kola. K dispozici bude i limitovaná edice 25 automobilů 2.0D EDITION, které přinášejí navíc třeba bi-xenonové světlomety, výsuvné ostřikovače světlometů mlhovky, rádio s měničem na 6 CD, sportovní sedadla, 17 palcová litá kola či startování tlačítkem. Cena této verze činí 834.800 Kč. U obou verzí je možnost odpočtu DPH při koupi varianty N1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.