Chris Bangle, šéfdesigner celé BMW Group, opouští svoji funkci a tím i celý automobilový průmysl. Samo BMW to oznámilo v pondělí v tiskové zprávě. Chris Bangle byl designérem této značky téměř sedmnáct let.
Podle svých slov se nyní chce věnovat hlavně soukromým designerským projektům.
Bangle se narodil roku 1956 v Ohiu, studoval na prestižní Art Center College of Design a po dokončení studií byl zaměstnán u Opelu. Zanedlouho přešel do Fiatu, kde dostal na starost vývoj sporťáku Fiat Coupé.
Rok 1992 znamenal velký milník, Chris Bangle totiž přešel do BMW. Zde působil nějakou dobu nenápadně až do roku 1999, kdy představil svůj koncept Z9 Gran Turismo. Vzhled tohoto konceptu je dnes věrně přepsán v kupé řady 6.
Opravdový šok ale přišel v roce 2002, kdy byla představena nová generace BMW 7. Tato dosud nenápadná limuzína získala nečekaný vzhled a Banglovi vynesla jak věčnou slávu, tak i věčné zavržení u různých skupin fanoušků. Jeho design prostoupil časem celou výrobní řadu od nejmenšího BMW 1 až po dvě generace sedmičky, od sportovního Z8 až po SUV X5 nebo X3.
Ať se nám Banglovy výtvory líbí či ne, jedno je nesporné. Bangle rozhýbal stojaté vody nudných designů luxusních aut.
V jeho pozici šéfa designu celé BMW group (tj. včetně Rolls-Royce a Mini) ho vystřídá Adrian van Hooydonk, s současné době šéf designu sekce BMW.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.