Chris Bangle opouští BMW, celý autoprůmysl

Marek Litzman, 4. února 2009, 12:54 Google+

Chris Bangle, šéfdesigner celé BMW Group, opouští svoji funkci a tím i celý automobilový průmysl. Samo BMW to oznámilo v pondělí v tiskové zprávě. Chris Bangle byl designérem této značky téměř sedmnáct let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
750Li

750Li | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Podle svých slov se nyní chce věnovat hlavně soukromým designerským projektům.

Bangle se narodil roku 1956 v Ohiu, studoval na prestižní Art Center College of Design a po dokončení studií byl zaměstnán u Opelu. Zanedlouho přešel do Fiatu, kde dostal na starost vývoj sporťáku Fiat Coupé.

Rok 1992 znamenal velký milník, Chris Bangle totiž přešel do BMW. Zde působil nějakou dobu nenápadně až do roku 1999, kdy představil svůj koncept Z9 Gran Turismo. Vzhled tohoto konceptu je dnes věrně přepsán v kupé řady 6.

Opravdový šok ale přišel v roce 2002, kdy byla představena nová generace BMW 7. Tato dosud nenápadná limuzína získala nečekaný vzhled a Banglovi vynesla jak věčnou slávu, tak i věčné zavržení u různých skupin fanoušků. Jeho design prostoupil časem celou výrobní řadu od nejmenšího BMW 1 až po dvě generace sedmičky, od sportovního Z8 až po SUV X5 nebo X3.

Ať se nám Banglovy výtvory líbí či ne, jedno je nesporné. Bangle rozhýbal stojaté vody nudných designů luxusních aut.

V jeho pozici šéfa designu celé BMW group (tj. včetně Rolls-Royce a Mini) ho vystřídá Adrian van Hooydonk, s současné době šéf designu sekce BMW.

Vytisknout

Diskuze: Chris Bangle opouští BMW, celý autoprůmysl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

3

Mazda 3 v Ženevě - dravě i úsporně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud