Minulý týden jsme vás informovali o nabídce třetí řady sedadel pro nový Citroen Berlingo a bylo jen otázkou času, kdy se stejný prvek objeví i v sesterském Peugeotu Partner Tepee.
Z technického hlediska se jedná o totožné uspořádání. Tři nezávislá a samostatně vyjímatelná sedadla ve druhé řadě a dvě samostatná sedadla ve třetí řadě. Pro větší pohodlí vzadu sedících cestujících byla prostřední řada posunuta dopředu o 9 cm a poloha sedaček díky vysokému stropu v porovnání s pětimístnou verzí zvýšena o ne nepodstatných 4,5 cm. Nepatrně byla vyvýšena i podlaha zavazadlového prostoru, což by mělo pasažérům umožnit lepší výhled z vozu.
Hmotnost dvou přídavných sedadel činí pouze 12 kg a jejich instalací se sníží kapacita zavazadelníku na 100 litrů. Po jejich sklopení naroste na 450 litrů, a pokud je zcela vyjmete, dostanete se až na hodnotu 650 litrů. Sedmimístné upořádání Partneru Tepee bude k dispozici k zážehovému motoru 1,6 l o výkonu 110 k a ke vznětovému 1,6 HDi s výkonem 90 nebo 110 k.
V závislosti na jednotlivých trzích by měl být vůz k dispozici už od února 2009. Na rozdíl od Berlinga se ale nehovoří pouze o Velké Británii a je tedy pravděpodobné, že se jej dočkáme i v České republice.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.