Vyrastajúca ikona superšportu, Nissan GT-R, získal v ankete časopisu What Car? titul Športové auto roku 2009. Nissan GT-R v hlasovaní porazil Audi R8 a Ferrari 430 Scuderia. Udeľovanie cien prebehlo v Londýne.
Ako vydavateľ časopisu What Car?, Steve Fowler, vysvetľuje, „netreba sa ničoho obávať, pretože vozidlo GT-R dáva priemerným vodičom pocit výnimočnosti, a výnimočným vodičom pocit naplnenia limitov. To je hlavný dôvod, prečo sme sa rozhodli práve pre toto vozidlo. Niekto si môže myslieť, že akékoľvek superauto hodné takéhoto označenia, by nemalo mať praktické štvorsedadlové usporiadanie a už vôbec by nemalo mať veľký batožinový priestor," pokračuje. „O čom však niet pochýb je skutočnosť, že GT-R je okúzľujúcim a najvzrušujúcejším supervozidlom, aké si môžete kúpiť.“
Pod nápadnou karosériou sa skrýva jedinečná hnacia sústava, ktorá zahŕňa ručne montovaný 3,8-litrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami s výkonom 485 koní a s maximálnym krútiacim momentom 588 Nm. O prenos výkonu sa ďalej stará jedinečná šesťrýchlostná dvojspojková prevodovka s radením páčkami pod volantom a vyspelý systém pohonu všetkých kolies. Podporu im poskytuje súbor sofistikovaných elektronických systémov navrhnutý tak, aby minimalizoval zásahy do pôžitku z jazdy.
Nissan GT-R má výkon na rozdávanie, no štatistika supervozidiel mu neprisudzuje typické nevýhody, ktoré sú s vlastníctvom supervozidla spájané. S cenou začínajúcou na £ 56 795 má GT-R navyše tú vzácnu vlastnosť, že je športovým autom, ktoré ponúka praktickosť na každý deň.
V súčasnosti čaká okolo 1 200 britských zákazníkov na svoj model GT-R, pričom prvé dodávky sa uskutočnia v apríli. Vďaka špeciálne navrhnutému procesu montáže budú všetky nové objednávky, ktoré sú zadávané prostredníctvom siete centier Nissan High Performance Centres, vybavené v druhej polovici roka 2010.
„Vozidlo GT-R je fenomenálnym úspechom od okamihu, keď sme oznámili jeho dovoz do Spojeného kráľovstva. Výhra v ankete časopisu What Car? ešte viac posilňuje jeho pozíciu superauta,“ poznamenáva Paul Willcox, generálny riaditeľ Nissan Motor (GB) Ltd.
Posledné vylepšenia na všetkých európskych špeciáloch zahŕňajú zvýšenie výkonu o 5 k, štandardné obutie do pneumatík Dunlop SP Sport 600 DSST (na ktorých bol zajazdený rekord na okruhu v Nurburgringu), ráfiky z ľahkých zliatin Gun Metal RAYS vo farbe delovej zliatiny v úrovni Standard a Premium a čierne ráfiky z ľahkých zliatin pre edíciu Black.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.