V České republice bylo vloni registrováno 4,42 milionu osobních vozů, což je meziroční nárůst o 140.000. Jejich průměrný věk se snížil na 13,82 roku.
Celkem je v zemi podle centrálního registru 7.081.145 vozidel všech kategorií, přičemž na konci roku 2007 to bylo o cca. 275.000 méně - 6,806.332. A nepatrně klesl i jejich průměrný věk - z 17,13 na 16,93 roku.
Počet osobních vozů se zvýšil o 140.000 na 4,42 milionu a jejich průměrný věk činí 13,82 roku. Nejvíce byla registrována vozidla od 10 do 15 let stáří, celkem jich za rok 2008 přibylo 126.124. Vozidel mladších bylo zapsáno jen 17.125.
Motocyklů je ke konci loňského roku registrováno 860.131, což je meziroční nárůst o 32.665 kusů. Průměrný věk se snížil o půl roku, i tak ale činí téměř 32 let (31,98 roku).
V kategorii autobusů ubylo 41 vozů na celkových 20.416. Nových autobusů bylo evidováno 1191, ojetých ze zahraničí pak 285. I zde se průměrný věk o malinko snížil, nyní má hodnotu 14,31 roku.
Nejmladší skupinu silničních vozidel tvoří tzv. užitková. Jejich průměrné stáří činí 10,2 roku.
Zajímavostí je i počet nově pojištěných vozů. Ten má hodnotu 4,4 %, zatímco počet vozů nově zaregistrovaných jen 4,2 %. Důvodem je především zavedení tzv. příspěvku nepojištěných do garančního fondu České kanceláře pojistitelů, který platí od letošního roku a také souběžná informační kampaň.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.