V České republice bylo vloni registrováno 4,42 milionu osobních vozů, což je meziroční nárůst o 140.000. Jejich průměrný věk se snížil na 13,82 roku.
Celkem je v zemi podle centrálního registru 7.081.145 vozidel všech kategorií, přičemž na konci roku 2007 to bylo o cca. 275.000 méně - 6,806.332. A nepatrně klesl i jejich průměrný věk - z 17,13 na 16,93 roku.
Počet osobních vozů se zvýšil o 140.000 na 4,42 milionu a jejich průměrný věk činí 13,82 roku. Nejvíce byla registrována vozidla od 10 do 15 let stáří, celkem jich za rok 2008 přibylo 126.124. Vozidel mladších bylo zapsáno jen 17.125.
Motocyklů je ke konci loňského roku registrováno 860.131, což je meziroční nárůst o 32.665 kusů. Průměrný věk se snížil o půl roku, i tak ale činí téměř 32 let (31,98 roku).
V kategorii autobusů ubylo 41 vozů na celkových 20.416. Nových autobusů bylo evidováno 1191, ojetých ze zahraničí pak 285. I zde se průměrný věk o malinko snížil, nyní má hodnotu 14,31 roku.
Nejmladší skupinu silničních vozidel tvoří tzv. užitková. Jejich průměrné stáří činí 10,2 roku.
Zajímavostí je i počet nově pojištěných vozů. Ten má hodnotu 4,4 %, zatímco počet vozů nově zaregistrovaných jen 4,2 %. Důvodem je především zavedení tzv. příspěvku nepojištěných do garančního fondu České kanceláře pojistitelů, který platí od letošního roku a také souběžná informační kampaň.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.