V České republice bylo vloni registrováno 4,42 milionu osobních vozů, což je meziroční nárůst o 140.000. Jejich průměrný věk se snížil na 13,82 roku.
Celkem je v zemi podle centrálního registru 7.081.145 vozidel všech kategorií, přičemž na konci roku 2007 to bylo o cca. 275.000 méně - 6,806.332. A nepatrně klesl i jejich průměrný věk - z 17,13 na 16,93 roku.
Počet osobních vozů se zvýšil o 140.000 na 4,42 milionu a jejich průměrný věk činí 13,82 roku. Nejvíce byla registrována vozidla od 10 do 15 let stáří, celkem jich za rok 2008 přibylo 126.124. Vozidel mladších bylo zapsáno jen 17.125.
Motocyklů je ke konci loňského roku registrováno 860.131, což je meziroční nárůst o 32.665 kusů. Průměrný věk se snížil o půl roku, i tak ale činí téměř 32 let (31,98 roku).
V kategorii autobusů ubylo 41 vozů na celkových 20.416. Nových autobusů bylo evidováno 1191, ojetých ze zahraničí pak 285. I zde se průměrný věk o malinko snížil, nyní má hodnotu 14,31 roku.
Nejmladší skupinu silničních vozidel tvoří tzv. užitková. Jejich průměrné stáří činí 10,2 roku.
Zajímavostí je i počet nově pojištěných vozů. Ten má hodnotu 4,4 %, zatímco počet vozů nově zaregistrovaných jen 4,2 %. Důvodem je především zavedení tzv. příspěvku nepojištěných do garančního fondu České kanceláře pojistitelů, který platí od letošního roku a také souběžná informační kampaň.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?