Vozidlá nemeckej prémiovej značky Mercedes-Benz sú známe svojou kvalitou a úrovňou luxusu. Okrem toho, v domácom Nemecku ide o vozidlá s najnižším poklesom hodnoty pri opätovnom predaji, čo potvrdil inštitút pre prieskum trhu Bähr & Fess Forecast v Saarbrückene.
Z kalkulácií nemeckého inštitútu pre prieskum trhu Bähr & Fess Forecast v Saarbrückene vyplýva, že po troch rokoch užívania dosiahne Mercedes-Benz triedy E vo vyhotovení 250 CDI spomedzi limuzín vyššej triedy najvyššiu zostatkovú hodnotu: do 62,5 percenta svojej pôvodnej ceny. Vďaka najnižšiemu poklesu hodnoty udelil časopis Auto-Bild novému Mercedesu triedy E označenie Maestro hodnoty 2009.
Mercedesy sú v Nemecku vo všeobecnosti brané ako vozidlá, ktoré si najviac zachovávajú svoju hodnotu. Potvrdzujú to ich zostatkové hodnoty po troch rokoch užívania priemerne v rozsahu od 64 po 57 percent aj v ďalších segmentoch. Napríklad pri štvormiestnom kupé vyššej triedy modelu CLS 320 CDI to je 61 percent. Tí, ktorí vlastnia podľa tohto kritéria najlepšie kompaktné terénne vozidlo GLK 220 CDI 4MATIC môžu o tri roky zasa počítať pri jeho spätnom odpredaji so 66,5 percenta dnešnej ceny.
Popredné miesto podľa dosahovanej zostatkovej hodnoty zasa obsadili: v luxusnej triede limuzína S 320 CDI a v strednej triede kombi (T-model) C 220 CDI. Rovnako ako vo svojich segmentoch tiež ML 280 CDI 4MATIC a R 280 CDI 4MATIC.
Galériu najlepších uzatvára dvojsedadlový kabriolet SLK 200 KOMPRESSOR, pri ktorom sa očakáva do 66 percent, a B 150, ktorý podľa prognóz dosiahne o tri roky hodnotu 64,5 percenta pôvodnej ceny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?