Vozidlá nemeckej prémiovej značky Mercedes-Benz sú známe svojou kvalitou a úrovňou luxusu. Okrem toho, v domácom Nemecku ide o vozidlá s najnižším poklesom hodnoty pri opätovnom predaji, čo potvrdil inštitút pre prieskum trhu Bähr & Fess Forecast v Saarbrückene.
Z kalkulácií nemeckého inštitútu pre prieskum trhu Bähr & Fess Forecast v Saarbrückene vyplýva, že po troch rokoch užívania dosiahne Mercedes-Benz triedy E vo vyhotovení 250 CDI spomedzi limuzín vyššej triedy najvyššiu zostatkovú hodnotu: do 62,5 percenta svojej pôvodnej ceny. Vďaka najnižšiemu poklesu hodnoty udelil časopis Auto-Bild novému Mercedesu triedy E označenie Maestro hodnoty 2009.
Mercedesy sú v Nemecku vo všeobecnosti brané ako vozidlá, ktoré si najviac zachovávajú svoju hodnotu. Potvrdzujú to ich zostatkové hodnoty po troch rokoch užívania priemerne v rozsahu od 64 po 57 percent aj v ďalších segmentoch. Napríklad pri štvormiestnom kupé vyššej triedy modelu CLS 320 CDI to je 61 percent. Tí, ktorí vlastnia podľa tohto kritéria najlepšie kompaktné terénne vozidlo GLK 220 CDI 4MATIC môžu o tri roky zasa počítať pri jeho spätnom odpredaji so 66,5 percenta dnešnej ceny.
Popredné miesto podľa dosahovanej zostatkovej hodnoty zasa obsadili: v luxusnej triede limuzína S 320 CDI a v strednej triede kombi (T-model) C 220 CDI. Rovnako ako vo svojich segmentoch tiež ML 280 CDI 4MATIC a R 280 CDI 4MATIC.
Galériu najlepších uzatvára dvojsedadlový kabriolet SLK 200 KOMPRESSOR, pri ktorom sa očakáva do 66 percent, a B 150, ktorý podľa prognóz dosiahne o tri roky hodnotu 64,5 percenta pôvodnej ceny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.