Počátkem letošního roku získala automobilka Porsche celkovým počtem 50,76 % akcií majoritní podíl v koncernu Volkswagen. Zdá se ale, že stuttgartská firma půjde ještě dál.
Vlna navyšování kapitálové účasti ve VW odstartovala už vloni v září, kdy Porsche zvýšilo svůj podíl z původních 31 na 35 %. Na začátku ledna letošního roku pak výrobce sporťáků získal dalších zhruba 15,5 %, čímž definitivně splnil svůj dlouhodobý cíl – více než 50 % podíl v koncernu Volkswagen. Nyní to vypadá, že vytyčená meta bude pokořena ještě o mnoho více.
V tomto roce totiž Porsche počítá s navýšením své účasti ve Volkswagenu na celkových 75 %. Tím by prakticky získalo přímý vstup do řízení celé firmy. Na páteční valné hromadě to prozradil prezident koncernu Wendelin Wiedeking. Vzhledem k současné obtížné situaci na automobilovém trhu však nebyla transakce nijak blíže časově specifikována.
Problémem může být také tzv. zákon o Volkswagenu, jehož účelem je uhájit firmu před ovládnutím jedním velkým akcionářem, jakým je právě Porsche. Nepřímo také chrání německou spolkovou zemi Dolní Sasko, která si díky němu stále drží 20% tzv. blokující minority.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?