Počátkem letošního roku získala automobilka Porsche celkovým počtem 50,76 % akcií majoritní podíl v koncernu Volkswagen. Zdá se ale, že stuttgartská firma půjde ještě dál.
Vlna navyšování kapitálové účasti ve VW odstartovala už vloni v září, kdy Porsche zvýšilo svůj podíl z původních 31 na 35 %. Na začátku ledna letošního roku pak výrobce sporťáků získal dalších zhruba 15,5 %, čímž definitivně splnil svůj dlouhodobý cíl – více než 50 % podíl v koncernu Volkswagen. Nyní to vypadá, že vytyčená meta bude pokořena ještě o mnoho více.
V tomto roce totiž Porsche počítá s navýšením své účasti ve Volkswagenu na celkových 75 %. Tím by prakticky získalo přímý vstup do řízení celé firmy. Na páteční valné hromadě to prozradil prezident koncernu Wendelin Wiedeking. Vzhledem k současné obtížné situaci na automobilovém trhu však nebyla transakce nijak blíže časově specifikována.
Problémem může být také tzv. zákon o Volkswagenu, jehož účelem je uhájit firmu před ovládnutím jedním velkým akcionářem, jakým je právě Porsche. Nepřímo také chrání německou spolkovou zemi Dolní Sasko, která si díky němu stále drží 20% tzv. blokující minority.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?