Počátkem letošního roku získala automobilka Porsche celkovým počtem 50,76 % akcií majoritní podíl v koncernu Volkswagen. Zdá se ale, že stuttgartská firma půjde ještě dál.
Vlna navyšování kapitálové účasti ve VW odstartovala už vloni v září, kdy Porsche zvýšilo svůj podíl z původních 31 na 35 %. Na začátku ledna letošního roku pak výrobce sporťáků získal dalších zhruba 15,5 %, čímž definitivně splnil svůj dlouhodobý cíl – více než 50 % podíl v koncernu Volkswagen. Nyní to vypadá, že vytyčená meta bude pokořena ještě o mnoho více.
V tomto roce totiž Porsche počítá s navýšením své účasti ve Volkswagenu na celkových 75 %. Tím by prakticky získalo přímý vstup do řízení celé firmy. Na páteční valné hromadě to prozradil prezident koncernu Wendelin Wiedeking. Vzhledem k současné obtížné situaci na automobilovém trhu však nebyla transakce nijak blíže časově specifikována.
Problémem může být také tzv. zákon o Volkswagenu, jehož účelem je uhájit firmu před ovládnutím jedním velkým akcionářem, jakým je právě Porsche. Nepřímo také chrání německou spolkovou zemi Dolní Sasko, která si díky němu stále drží 20% tzv. blokující minority.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.