Světová finanční krize nabírá na síle a začíná se bezprostředně dotýkat i těch nejbohatších. Výrobce luxusních sporťáků Aston Martin snižuje objem produkce.
Po automobilce Bentley je Aston Martin dalším výrobcem luxusních aut, který na vlastní kůži pociťuje dopady ekonomické recese a snížení poptávky. Stejně jako Bentley totiž citelně snižuje objem výroby. Zatímco prvně jmenovaný zastavuje počátkem března produkci na sedm týdnů, Aston Martin se rozhodl pro odlišné řešení.
Až do odvolání zkracuje pracovní týden na pouhé tři dny. Omezení se týká továrny v Gaydonu, přičemž přímo ovlivněno by mělo být kolem 600 zaměstnanců. Ti dostanou zaplaceno podle původního plánu s tím, že po nich může být v budoucnu požadováno si „ulité“ dny zdarma odpracovat.
I když by zřejmě ze snížené poptávky po Aston Martinech James Bond velkou radost neměl, je třeba si uvědomit, že v období hospodářské krize nemají luxusní automobilky na růžích ustláno. A my můžeme být jen rádi, že se tato obtížná situace zatím obešla bez obětí v podobě definitivního zániku některé z kultovních značek.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?