Světová finanční krize nabírá na síle a začíná se bezprostředně dotýkat i těch nejbohatších. Výrobce luxusních sporťáků Aston Martin snižuje objem produkce.
Po automobilce Bentley je Aston Martin dalším výrobcem luxusních aut, který na vlastní kůži pociťuje dopady ekonomické recese a snížení poptávky. Stejně jako Bentley totiž citelně snižuje objem výroby. Zatímco prvně jmenovaný zastavuje počátkem března produkci na sedm týdnů, Aston Martin se rozhodl pro odlišné řešení.
Až do odvolání zkracuje pracovní týden na pouhé tři dny. Omezení se týká továrny v Gaydonu, přičemž přímo ovlivněno by mělo být kolem 600 zaměstnanců. Ti dostanou zaplaceno podle původního plánu s tím, že po nich může být v budoucnu požadováno si „ulité“ dny zdarma odpracovat.
I když by zřejmě ze snížené poptávky po Aston Martinech James Bond velkou radost neměl, je třeba si uvědomit, že v období hospodářské krize nemají luxusní automobilky na růžích ustláno. A my můžeme být jen rádi, že se tato obtížná situace zatím obešla bez obětí v podobě definitivního zániku některé z kultovních značek.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?