Po povedeném Sciroccu si německá firma ABT vzala na mušku nejnovější generaci legendárního a tunery oblíbeného Golfu. Jak pod jeho hlavičkou tyto úpravy dopadly?
Na první pohled zaujmou 18‘‘ či 19‘‘ kola s úzkoprofilovými pneumatikami. Jedná se o ten samý design, jako najdeme u nového Scirocca od ABT. Golf VI se dočkal změn ze všech stran. Jiný je přední i zadní nárazník, boční prahy a jiný je i zadní spoiler a čelní maska. A zapomenout nesmíme ani na výfuk se čtyřmi koncovkami.
Přeladění se dočkaly i motory. Výkon nejslabší 1,4 TSI se zvedl z původních 90 kW (122 k) na 118 kW (160 k). Silnější „čtrnáctistovka“ 118 kW (160 k) dostala nově 154 kW (210 k), což je ještě o 7 kW (10 k) více než u Scirocca! Z motoru 2.0 TSI se ABT podařilo pozvednout výkon z 154 kW (210 k) na 176 kW (240 k) a naftový dvoulitru 2.0 TDI nabízí 125 kW (170 k) místo původních 103 kW (140 k).
Zkrátka tuning nového Golfu od ABT je hodně podobný zmiňovanému Sciroccu. To ale nutně nemusí být na škodu. Každý úpravce má svůj vlastní styl a zákazníky si tenhle nový produkt určitě najde.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.