Po povedeném Sciroccu si německá firma ABT vzala na mušku nejnovější generaci legendárního a tunery oblíbeného Golfu. Jak pod jeho hlavičkou tyto úpravy dopadly?
Na první pohled zaujmou 18‘‘ či 19‘‘ kola s úzkoprofilovými pneumatikami. Jedná se o ten samý design, jako najdeme u nového Scirocca od ABT. Golf VI se dočkal změn ze všech stran. Jiný je přední i zadní nárazník, boční prahy a jiný je i zadní spoiler a čelní maska. A zapomenout nesmíme ani na výfuk se čtyřmi koncovkami.
Přeladění se dočkaly i motory. Výkon nejslabší 1,4 TSI se zvedl z původních 90 kW (122 k) na 118 kW (160 k). Silnější „čtrnáctistovka“ 118 kW (160 k) dostala nově 154 kW (210 k), což je ještě o 7 kW (10 k) více než u Scirocca! Z motoru 2.0 TSI se ABT podařilo pozvednout výkon z 154 kW (210 k) na 176 kW (240 k) a naftový dvoulitru 2.0 TDI nabízí 125 kW (170 k) místo původních 103 kW (140 k).
Zkrátka tuning nového Golfu od ABT je hodně podobný zmiňovanému Sciroccu. To ale nutně nemusí být na škodu. Každý úpravce má svůj vlastní styl a zákazníky si tenhle nový produkt určitě najde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?