Po povedeném Sciroccu si německá firma ABT vzala na mušku nejnovější generaci legendárního a tunery oblíbeného Golfu. Jak pod jeho hlavičkou tyto úpravy dopadly?
Na první pohled zaujmou 18‘‘ či 19‘‘ kola s úzkoprofilovými pneumatikami. Jedná se o ten samý design, jako najdeme u nového Scirocca od ABT. Golf VI se dočkal změn ze všech stran. Jiný je přední i zadní nárazník, boční prahy a jiný je i zadní spoiler a čelní maska. A zapomenout nesmíme ani na výfuk se čtyřmi koncovkami.
Přeladění se dočkaly i motory. Výkon nejslabší 1,4 TSI se zvedl z původních 90 kW (122 k) na 118 kW (160 k). Silnější „čtrnáctistovka“ 118 kW (160 k) dostala nově 154 kW (210 k), což je ještě o 7 kW (10 k) více než u Scirocca! Z motoru 2.0 TSI se ABT podařilo pozvednout výkon z 154 kW (210 k) na 176 kW (240 k) a naftový dvoulitru 2.0 TDI nabízí 125 kW (170 k) místo původních 103 kW (140 k).
Zkrátka tuning nového Golfu od ABT je hodně podobný zmiňovanému Sciroccu. To ale nutně nemusí být na škodu. Každý úpravce má svůj vlastní styl a zákazníky si tenhle nový produkt určitě najde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.