Německo v boji s hospodářskou recesí hodlá rozhýbat zatuchlý automobilový trh novými pobídkami. Podobně jako pro nás, i pro Německo je tento sektor mimořádně důležitý a proto se dočkává poměrně vysoké podpory.
Pobídka platí pro každého občana Německa, který vymění svůj starý vůz za nový a ten starý nechá sešrotovat. Pokud byl jeho starý vůz registorován před 14. lednem 2000 a majitel ho vlastnil déle než jeden rok (zamezení spekulacím), dostane na úřadě při předložení dokladu o likvidaci příspěvek 2500 euro (70 000 Kč) na nový vůz.
Stejné podmínky platí i pří nákupu na splátky. Celkový balík, ze kterého se bude brát, má velikost 1,5 miliardy euro, jednoduchým propočtem tak zjistíme, že stát může vyplatit až 600 000 nových vlastníků.
Podobné opatření navrhuje i Martin Jahn, člen Národní ekonomické rady vlády. Konkrétní podmínky ale zatím nejsou známy.
Otázkou je jak se vyrovnat s námitkami výrobců ledniček, myček, televizí, telefonů, počítačů.... a dalších, že i jejich výrobky jsou čím dál ekologičtější a bezpečnější, i oni podporují HDP, proto je třeba je měnit. Proč tedy potom není zavedeno ledničkovné, myčkovné a počítačovné?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.