Německo v boji s hospodářskou recesí hodlá rozhýbat zatuchlý automobilový trh novými pobídkami. Podobně jako pro nás, i pro Německo je tento sektor mimořádně důležitý a proto se dočkává poměrně vysoké podpory.
Pobídka platí pro každého občana Německa, který vymění svůj starý vůz za nový a ten starý nechá sešrotovat. Pokud byl jeho starý vůz registorován před 14. lednem 2000 a majitel ho vlastnil déle než jeden rok (zamezení spekulacím), dostane na úřadě při předložení dokladu o likvidaci příspěvek 2500 euro (70 000 Kč) na nový vůz.
Stejné podmínky platí i pří nákupu na splátky. Celkový balík, ze kterého se bude brát, má velikost 1,5 miliardy euro, jednoduchým propočtem tak zjistíme, že stát může vyplatit až 600 000 nových vlastníků.
Podobné opatření navrhuje i Martin Jahn, člen Národní ekonomické rady vlády. Konkrétní podmínky ale zatím nejsou známy.
Otázkou je jak se vyrovnat s námitkami výrobců ledniček, myček, televizí, telefonů, počítačů.... a dalších, že i jejich výrobky jsou čím dál ekologičtější a bezpečnější, i oni podporují HDP, proto je třeba je měnit. Proč tedy potom není zavedeno ledničkovné, myčkovné a počítačovné?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?