Německo v boji s hospodářskou recesí hodlá rozhýbat zatuchlý automobilový trh novými pobídkami. Podobně jako pro nás, i pro Německo je tento sektor mimořádně důležitý a proto se dočkává poměrně vysoké podpory.
Pobídka platí pro každého občana Německa, který vymění svůj starý vůz za nový a ten starý nechá sešrotovat. Pokud byl jeho starý vůz registorován před 14. lednem 2000 a majitel ho vlastnil déle než jeden rok (zamezení spekulacím), dostane na úřadě při předložení dokladu o likvidaci příspěvek 2500 euro (70 000 Kč) na nový vůz.
Stejné podmínky platí i pří nákupu na splátky. Celkový balík, ze kterého se bude brát, má velikost 1,5 miliardy euro, jednoduchým propočtem tak zjistíme, že stát může vyplatit až 600 000 nových vlastníků.
Podobné opatření navrhuje i Martin Jahn, člen Národní ekonomické rady vlády. Konkrétní podmínky ale zatím nejsou známy.
Otázkou je jak se vyrovnat s námitkami výrobců ledniček, myček, televizí, telefonů, počítačů.... a dalších, že i jejich výrobky jsou čím dál ekologičtější a bezpečnější, i oni podporují HDP, proto je třeba je měnit. Proč tedy potom není zavedeno ledničkovné, myčkovné a počítačovné?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.