Klesající poptávku řeší automobilky prakticky na celém světě. Některé státy už dokonce přislíbily svým výrobcům finanční pomoc. Pokud nyní nezasáhne italská vláda, hrozí údajně i zdejšímu průmyslu citelná rána.
Generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne totiž prohlásil, že by o práci mohlo přijít až 60.000 lidí zaměstnaných v italském automobilovém průmyslu. Jediným východiskem je podle něj podpora italské vlády: „Nejde jen o pomoc Fiatu, ale o opětovné nastartování celého odvětví a ekonomiky jako celku".
Italský premiér Silvio Berlusconi proto svolal na středu mimořádné jednání mezi politiky a nejvyššími zástupci z odvětví automobilového průmyslu. Podle evropského komisaře pro podnikání a průmysl Güntera Verheugena je dokonce možné, že někteří evropští výrobci problémy s odbytem způsobené ekonomickou krizí vůbec nepřežijí.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.