V dobe, v ktorej sa pri konštrukcii vozidiel dostávajú do popredia odľahčené materiály ako hliník alebo karbón, si "niekto" dovolil prísť s celkom netradičným riešením. Ten "niekto" nie je nik iný, než superšport od Bugatti s názvom Veyron.
Superšportový luxusný Veyron od Bugatti získal ďalšiu prvotinu. Je to prvý superšportový automobil, ktorého karoséria vrátane podvozka sú vyrobené z dreveného materiálu. Toto riešenie je v dnešnej „odľahčenej“ dobe mierne netradičné...
Na konštrukciu automobilu sú použité celkom štyri druhy dreveného materiálu. Karoséria a podvozok Bugatti Veyron sú vyrobené z borovicového dreva, palubná doska a riadiaci stĺpik zasa nesú známky čerešňového dreva. Na pruženie je použité orechové a jaseňové drevo.
Kto si však myslí, že takýto drevený superšport nebude schopný pohybu, je na veľkom omyle. Pod drevenou kapotou sa nachádza osemvalec s objemom 4,6 litra, drevený Veyron údajne dokáže uháňať rýchlosťou až 380 km/h.
Za návrhom dreveného superšportu však nestojí samotná automobilka Bugatti. Drevený Veyron vznikol ako špeciálny projekt istej americkej univerzity, ktorý hľadá nové možnosti využitia dreveného materiálu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?