V dobe, v ktorej sa pri konštrukcii vozidiel dostávajú do popredia odľahčené materiály ako hliník alebo karbón, si "niekto" dovolil prísť s celkom netradičným riešením. Ten "niekto" nie je nik iný, než superšport od Bugatti s názvom Veyron.
Superšportový luxusný Veyron od Bugatti získal ďalšiu prvotinu. Je to prvý superšportový automobil, ktorého karoséria vrátane podvozka sú vyrobené z dreveného materiálu. Toto riešenie je v dnešnej „odľahčenej“ dobe mierne netradičné...
Na konštrukciu automobilu sú použité celkom štyri druhy dreveného materiálu. Karoséria a podvozok Bugatti Veyron sú vyrobené z borovicového dreva, palubná doska a riadiaci stĺpik zasa nesú známky čerešňového dreva. Na pruženie je použité orechové a jaseňové drevo.
Kto si však myslí, že takýto drevený superšport nebude schopný pohybu, je na veľkom omyle. Pod drevenou kapotou sa nachádza osemvalec s objemom 4,6 litra, drevený Veyron údajne dokáže uháňať rýchlosťou až 380 km/h.
Za návrhom dreveného superšportu však nestojí samotná automobilka Bugatti. Drevený Veyron vznikol ako špeciálny projekt istej americkej univerzity, ktorý hľadá nové možnosti využitia dreveného materiálu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.