Bugatti Veyron...z dreva?

Braňo Porubčan, 24. ledna 2009, 15:53 Google+

V dobe, v ktorej sa pri konštrukcii vozidiel dostávajú do popredia odľahčené materiály ako hliník alebo karbón, si "niekto" dovolil prísť s celkom netradičným riešením. Ten "niekto" nie je nik iný, než superšport od Bugatti s názvom Veyron.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Veyron

Veyron | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Superšportový luxusný Veyron od Bugatti získal ďalšiu prvotinu. Je to prvý superšportový automobil, ktorého karoséria vrátane podvozka sú vyrobené z dreveného materiálu. Toto riešenie je v dnešnej „odľahčenej“ dobe mierne netradičné...

Na konštrukciu automobilu sú použité celkom štyri druhy dreveného materiálu. Karoséria a podvozok Bugatti Veyron sú vyrobené z borovicového dreva, palubná doska a riadiaci stĺpik zasa nesú známky čerešňového dreva. Na pruženie je použité orechové a jaseňové drevo.

Kto si však myslí, že takýto drevený superšport nebude schopný pohybu, je na veľkom omyle. Pod drevenou kapotou sa nachádza osemvalec s objemom 4,6 litra, drevený Veyron údajne dokáže uháňať rýchlosťou až 380 km/h.

Za návrhom dreveného superšportu však nestojí samotná automobilka Bugatti. Drevený Veyron vznikol ako špeciálny projekt istej americkej univerzity, ktorý hľadá nové možnosti využitia dreveného materiálu.

Vytisknout

Diskuze: Bugatti Veyron...z dreva?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpovala českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota si nechává patentovat převratný systém tankování a dobíjení automobilů

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

reklama

Doporučujeme

A4

Audi na domácím trhu kraluje prémiovým vozům

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  5. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  6. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud