Podle údajů prodejnosti prémiových značek na německém trhu se vloni nejvíce dařilo automobilce Audi.
Její modely v silné domácí konkurenci značek BMW či Mercedes-Benz obsadily první místa hned v několika kategoriích. Nejúspěšnějším prémiovým vozem vůbec se stalo Audi A4, jehož 98.714 nových registrací nepřekonalo žádné jiné takzvaně prémiové auto. Své třídě vévodila i její větší sestřička „á šestka“, která za rok 2008 zaznamenala 45.304 prodaných aut. A zájem byl i o druhou generaci modelu TT. 10.630 nových majitelů jej vyneslo na vrchol žebříčku sportovních vozů na německém trhu.
Automobilce Audi se vloni rovněž podařilo zvýšit svůj podíl na domácím trhu o osm desetin procenta na celkových 8,1 %. Rupert Stadler, předseda představenstva Audi AG, k tomu říká: „Audi v současné době roste rychleji než kterákoliv jiná evropská prémiová značka. A doufáme, že se nám díky novým modelům podaří tento trend udržet. Ve složitém tržním prostředí chceme především zvyšovat svůj podíl v Německu a v západní Evropě“.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.