Britský server whatacar.co.uk zveřejnil výsledky soutěže o titul Auto roku 2009.
Kromě toho uvedl i tradiční dílčí výsledky šestnácti jednotlivých kategorií osobních automobilů a dvě kategorie speciální. Do konečného hodnocení jsou promítnuty všechny základní výkonové parametry nominovaných vozů, stejně jako poměr nabízené užitné hodnoty k ceně automobilu.
Celkovým vítězem se nakonec stal Ford Fiesta 1.25i 5dv. Je to už podruhé v historii ankety, co tento model stanul na jejím vrcholu. Přesně před dvaceti lety v roce 1989 totiž celou soutěž vyhrála tehdejší generace malé Fiesty.
Dále uvádíme přehled vítězů ankety „What car? 2009“ v jednotlivých kategoriích:
Supermini: Ford Fiesta 1.25i 5dv. Malý rodinný vůz: Volkswagen Golf 1.4 TSI 5dv. Rodinný vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi Vůz karoserie kombi: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi MPV: Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDI Hot hatch: Mini Cooper S Coupé: Audi TT 2.0 TFSI Kabriolet: Volkswagen Eos 2.0 TSI Sport Supersport: Nissan GT-R SUV: Volvo XC60 2.4D Kompaktní prémiové vozy: BMW 320d Prémiové vozy: Jaguar XF 2.7 V6 Diesel Luxusní vozy: Mercedes-Benz S320 CDI Čtenářská cena: VW Golf GTI Cena za přínos bezpečnosti: Euro NCAP Technologie proti odcizení: Audi Auto roku 2009: Ford Fiesta 1.25i 5dv.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?