Britský server whatacar.co.uk zveřejnil výsledky soutěže o titul Auto roku 2009.
Kromě toho uvedl i tradiční dílčí výsledky šestnácti jednotlivých kategorií osobních automobilů a dvě kategorie speciální. Do konečného hodnocení jsou promítnuty všechny základní výkonové parametry nominovaných vozů, stejně jako poměr nabízené užitné hodnoty k ceně automobilu.
Celkovým vítězem se nakonec stal Ford Fiesta 1.25i 5dv. Je to už podruhé v historii ankety, co tento model stanul na jejím vrcholu. Přesně před dvaceti lety v roce 1989 totiž celou soutěž vyhrála tehdejší generace malé Fiesty.
Dále uvádíme přehled vítězů ankety „What car? 2009“ v jednotlivých kategoriích:
Supermini: Ford Fiesta 1.25i 5dv. Malý rodinný vůz: Volkswagen Golf 1.4 TSI 5dv. Rodinný vůz: Ford Mondeo 2.0 TDCi Vůz karoserie kombi: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi MPV: Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDI Hot hatch: Mini Cooper S Coupé: Audi TT 2.0 TFSI Kabriolet: Volkswagen Eos 2.0 TSI Sport Supersport: Nissan GT-R SUV: Volvo XC60 2.4D Kompaktní prémiové vozy: BMW 320d Prémiové vozy: Jaguar XF 2.7 V6 Diesel Luxusní vozy: Mercedes-Benz S320 CDI Čtenářská cena: VW Golf GTI Cena za přínos bezpečnosti: Euro NCAP Technologie proti odcizení: Audi Auto roku 2009: Ford Fiesta 1.25i 5dv.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.