Automobilka Audi je po Volkswagenu a Škodě Auto dalším koncernovým výrobcem, který tváří v tvář hospodářské krizi omezí svoji produkci.
Odstávka výroby se bude týkat pouze domácí továrny v Ingolstadtu a měla by se uskutečnit v týdnu od 23. do 27. února. Pracuje zde asi 29.900 zaměstnanců a zatím není jisté, kolika z nich se tato událost dotkne, ani kolik automobilů nebude kvůli přerušení produkce vyrobeno.
V ingolstadském závodu jsou vyráběny vozy A3, A4, coupé A5 a malý crossover Q5.
Audi vloni vyrobilo rekordních 1.003.400 aut a poprvé se tak přehoupla přes milionovou hranici. Oproti roku 2007 si polepšilo o více než 4%. Hlavním odbytištěm automobilky zůstává stále západní Evropa, kam směřují zhruba dvě třetiny vyrobených vozů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.