Automobilka Audi je po Volkswagenu a Škodě Auto dalším koncernovým výrobcem, který tváří v tvář hospodářské krizi omezí svoji produkci.
Odstávka výroby se bude týkat pouze domácí továrny v Ingolstadtu a měla by se uskutečnit v týdnu od 23. do 27. února. Pracuje zde asi 29.900 zaměstnanců a zatím není jisté, kolika z nich se tato událost dotkne, ani kolik automobilů nebude kvůli přerušení produkce vyrobeno.
V ingolstadském závodu jsou vyráběny vozy A3, A4, coupé A5 a malý crossover Q5.
Audi vloni vyrobilo rekordních 1.003.400 aut a poprvé se tak přehoupla přes milionovou hranici. Oproti roku 2007 si polepšilo o více než 4%. Hlavním odbytištěm automobilky zůstává stále západní Evropa, kam směřují zhruba dvě třetiny vyrobených vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.