Automobilka Audi je po Volkswagenu a Škodě Auto dalším koncernovým výrobcem, který tváří v tvář hospodářské krizi omezí svoji produkci.
Odstávka výroby se bude týkat pouze domácí továrny v Ingolstadtu a měla by se uskutečnit v týdnu od 23. do 27. února. Pracuje zde asi 29.900 zaměstnanců a zatím není jisté, kolika z nich se tato událost dotkne, ani kolik automobilů nebude kvůli přerušení produkce vyrobeno.
V ingolstadském závodu jsou vyráběny vozy A3, A4, coupé A5 a malý crossover Q5.
Audi vloni vyrobilo rekordních 1.003.400 aut a poprvé se tak přehoupla přes milionovou hranici. Oproti roku 2007 si polepšilo o více než 4%. Hlavním odbytištěm automobilky zůstává stále západní Evropa, kam směřují zhruba dvě třetiny vyrobených vozů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?