Americká automobilka Chrysler chystá v najbližšom období ofenzívu automobilov poháňaných čiastočne aj na elektrický pohon. Dôkazom toho sú elektro-novinky s prídavným označením EV, a to naprieč všetkými segmentami vozidiel.
Americká automobilka Chrysler vyhlásila, že do roku 2013 chce mať na cestách pol milióna elektrických áut zo všetkých značiek svojej produkcie. Technologický skok k tomuto cieľu predstavujú nové a inovované prototypy elektrických vozidiel, ktoré Chrysler predviedol na tohtoročnom autosalóne v americkom Detroite. Spoločne prinášajú dynamiku jazdy vďaka okamžitému účinku krútiaceho momentu a zároveň i tichý a hladký chod, pri zachovaní hospodárnosti, rovnako ako zníženie závislosti od fosílnych palív a emisií CO2.
Novú generáciu elektromobilov predstavujú vozidlá s označením EV. Sú medzi nimi štvordverový športový sedan Chrysler 200C (s dojazdom 640 kilometrov, z toho 64 km výlučne na elektrinu), ďalej rodinný minivan Chrysler Town & Country (dôjde 400 km, 64 km na elektrinu) a SUV Jeep Patriot. Všetky uvedené novinky využívajú na pohon elektrický motor pričom dodatočným zdrojom energie je i elektrický generátor napájaný nízko objemovým zážihovým motorom.
Medzi EV elektromobily patrí tiež športový Dodge Circuit, ktorý sme vám predstavili v tomto článku. Poháňa ho výlučne elektrický motor s výkonom 200 kW (272k), ktorý toto športové kupé zrýchli na stovku za menej ako päť sekúnd, pričom vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h. Napája sa z lítiovo-iónového akumulátoru s dojazdom 240 až 320 km.
Spravidla najmenej šesťdesiat štyri kilometrov prejdených na elektrický pohon nie je pri elektromobiloch náhodne zvolená vzdialenosť. Táto hranica totiž podľa štatistiky stačí denne až 80 percentám všetkých Američanov na to, aby mohli dochádzať do práce.
Lítiovo-iónový akumulátor elektromobilov si pritom budú môcť po návrate zo zamestnania opätovne úplne dobiť zhruba za štyri hodiny pripojením na bežnú elektrickú zásuvku 220 V.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.