Japonská Toyota vloni prodala téměř 9 milionů vozů, což jí vyneslo na pozici největší automobilky na světě.
Díky 8,97 milionům prodaných aut v roce 2008 se Toyota poprvé v historii dostala na první příčku světových výrobců automobilů a vystřídala tak dosavadního lídra koncern General Motors. Ten se musí po 77 letech kralování spokojit „jen“ s druhým místem. Jeho loňský odbyt činil 8,36 milionů vozů a oproti roku 2007 si tak pohoršil o téměř 11%.
Je to dáno zejména hospodářskou recesí, která se nejvíce projevila právě na domácím trhu General Motors – ve Spojených státech. Ale i bez ní by si Toyota své prvenství zřejmě nenechala vzít. Už v roce předchozím – 2007 prodala jen o 3101 vozů méně a výměna na královském trůnu ve prospěch japonského výrobce se všeobecně očekávala.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.