Japonská Toyota vloni prodala téměř 9 milionů vozů, což jí vyneslo na pozici největší automobilky na světě.
Díky 8,97 milionům prodaných aut v roce 2008 se Toyota poprvé v historii dostala na první příčku světových výrobců automobilů a vystřídala tak dosavadního lídra koncern General Motors. Ten se musí po 77 letech kralování spokojit „jen“ s druhým místem. Jeho loňský odbyt činil 8,36 milionů vozů a oproti roku 2007 si tak pohoršil o téměř 11%.
Je to dáno zejména hospodářskou recesí, která se nejvíce projevila právě na domácím trhu General Motors – ve Spojených státech. Ale i bez ní by si Toyota své prvenství zřejmě nenechala vzít. Už v roce předchozím – 2007 prodala jen o 3101 vozů méně a výměna na královském trůnu ve prospěch japonského výrobce se všeobecně očekávala.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.