Automobilka Škoda Auto by na čínském trhu ráda navázala na loňské prodejní úspěchy. Letos je jejím cílem prodat o polovinu více aut než vloni.
Pod značkou s okřídlenými šípy se v roce 2008 v Číně prodalo 59.284 vozů. Jedná se převážně o modely Octavia a Fabia vyráběné podle licenční smlouvy závodem SVW v Šanghaji. Letošní plány automobilky jdou ale ještě výš. Škoda chce využít rychle se rozvíjející čínské ekonomiky a v roce 2009 prodat na čínském trhu 90.000 aut, což je o 50% více než loňský výsledek. Zároveň hodlá z nynějšího 1% tržního podílu ukousnout další dvě procenta.
Ke splnění těchto cílů by jí mělo pomoci hlavně zahájení prodejů vlajkové lodi - modelu Superb a také rozšíření dealerské sítě. Ze současných 80 prodejen až na 200 ke konci letošního roku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.