Automobilka Škoda Auto by na čínském trhu ráda navázala na loňské prodejní úspěchy. Letos je jejím cílem prodat o polovinu více aut než vloni.
Pod značkou s okřídlenými šípy se v roce 2008 v Číně prodalo 59.284 vozů. Jedná se převážně o modely Octavia a Fabia vyráběné podle licenční smlouvy závodem SVW v Šanghaji. Letošní plány automobilky jdou ale ještě výš. Škoda chce využít rychle se rozvíjející čínské ekonomiky a v roce 2009 prodat na čínském trhu 90.000 aut, což je o 50% více než loňský výsledek. Zároveň hodlá z nynějšího 1% tržního podílu ukousnout další dvě procenta.
Ke splnění těchto cílů by jí mělo pomoci hlavně zahájení prodejů vlajkové lodi - modelu Superb a také rozšíření dealerské sítě. Ze současných 80 prodejen až na 200 ke konci letošního roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.