Ženevský autosalon už se blíží a automobilky pomalu rozkrývají karty a ukazují co od nich asi tak můžeme na jenom z nejdůležitějších evropských autosalonů čekat. Edag ukáže zajímavý koncept ekologického vozu.
Co je na novém konceptu nejzajímavější? Určitě materiál, ze kterého je vyroben. Jde totiž o čedičové vlákno. to je materiál podobný známějšímu karbonovému vláknu nebo skolaminátu, má podobnou tuhost jako karbonové vlákno a přitom je mnohem levnější. Má tak dobře našlápnuto k tomu, aby se stalo opravdovým materiálem budoucnosti.
Díky šikovnému umístění elektromotorů je uvnitř výborně využit obestavěný prostor, do kterého je třeba vměstnat jen baterie. Ty vydrží na 150 kilometrů cesty.
Čedičové vlákno je zajímavé svojí průsvitností, takže veškeré LED osvětlení je skryto pod karoserií.
EDAG říká, že tohle auto je Open source. Počítačáři jistě vědí, že jde o program s přístupným zdrojovým kódem, co ale čekat od open source auta? Edag vyzývá zájemce o spolupráci na rozvoji tohoto konceptu. Zajímavý přístup.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?