Ženevský autosalon už se blíží a automobilky pomalu rozkrývají karty a ukazují co od nich asi tak můžeme na jenom z nejdůležitějších evropských autosalonů čekat. Edag ukáže zajímavý koncept ekologického vozu.
Co je na novém konceptu nejzajímavější? Určitě materiál, ze kterého je vyroben. Jde totiž o čedičové vlákno. to je materiál podobný známějšímu karbonovému vláknu nebo skolaminátu, má podobnou tuhost jako karbonové vlákno a přitom je mnohem levnější. Má tak dobře našlápnuto k tomu, aby se stalo opravdovým materiálem budoucnosti.
Díky šikovnému umístění elektromotorů je uvnitř výborně využit obestavěný prostor, do kterého je třeba vměstnat jen baterie. Ty vydrží na 150 kilometrů cesty.
Čedičové vlákno je zajímavé svojí průsvitností, takže veškeré LED osvětlení je skryto pod karoserií.
EDAG říká, že tohle auto je Open source. Počítačáři jistě vědí, že jde o program s přístupným zdrojovým kódem, co ale čekat od open source auta? Edag vyzývá zájemce o spolupráci na rozvoji tohoto konceptu. Zajímavý přístup.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.