Ženevský autosalon už se blíží a automobilky pomalu rozkrývají karty a ukazují co od nich asi tak můžeme na jenom z nejdůležitějších evropských autosalonů čekat. Edag ukáže zajímavý koncept ekologického vozu.
Co je na novém konceptu nejzajímavější? Určitě materiál, ze kterého je vyroben. Jde totiž o čedičové vlákno. to je materiál podobný známějšímu karbonovému vláknu nebo skolaminátu, má podobnou tuhost jako karbonové vlákno a přitom je mnohem levnější. Má tak dobře našlápnuto k tomu, aby se stalo opravdovým materiálem budoucnosti.
Díky šikovnému umístění elektromotorů je uvnitř výborně využit obestavěný prostor, do kterého je třeba vměstnat jen baterie. Ty vydrží na 150 kilometrů cesty.
Čedičové vlákno je zajímavé svojí průsvitností, takže veškeré LED osvětlení je skryto pod karoserií.
EDAG říká, že tohle auto je Open source. Počítačáři jistě vědí, že jde o program s přístupným zdrojovým kódem, co ale čekat od open source auta? Edag vyzývá zájemce o spolupráci na rozvoji tohoto konceptu. Zajímavý přístup.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.