Mercedes-Benz Geländewagen slaví 30 let

Marek Litzman, 21. ledna 2009, 12:50 Google+

Slavná třída hvězdy ze Stuttgartu, třída, G, respektive její předobraz, Mercedes Geländewagen, slaví své třicáté narozeniny. Dokázal si dobýt srdce jak farmářů po celém Německu, tak také tamní armády.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
G500

G500 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Právě před třiceti lety, na přelomu ledna a února roku 1979, byly zákazníkům nabídnuty první mercedesy třídy G. Jeho původ je ovšem starší, takovýto vůz se již několik let vyráběl pro potřeby armád.

Geländewagen se stal legendou. Jeho design se do dnešních dnů změnil jen málo a je pořád stejně dobře identifikovatelný. Mercedes za jeho dlouhý život vyměnil tři generace.

Změna přišla v letech 1990 a 1991, tedy po 11 letech výroby první generace. Pokračovateli původní armádní tradice přinesla jnovaci motorů a částečně vylepšené šasi, design ale zůstal téměř stejný, nepohodlný interiér se proměnil trochu k lepšímu.

Souběžně s Geländewagenem se ovšem začala vyrábět i třída G. Ta se vyznačovala mnohem větším luxusem a větší použitelností pro osobní účely. Ztratil sice na svém terénním využití, ovšem i přesto je těžké ho "ponížit" až do kategorie SUV, zůstává tedy ve speciální kategorii luxusních off-roadů, které bychom spočítali na prstech jedné ruky. Jistě by sem patřil Range Rover a Toyota Land Cruiser.

S původní puriánskou verzí bychom také asi jen těžko spojovali rychlé modely upravené samotným AMG nabízející stovky koní.

Původní terénní model se přestal vyrábět roku 2001, resp. přestal se prodávat pro civilisty, armády je kupují i nadále. Ostatně právě v armádách je upravených Geländewagenů mnoho, vždyť jen samotné Německo má ve výzbroji přes 12 tisíc těchto strojů.

Mercedes Benz třídy G je jedním z nejdéle sloužících aut, může se řadit po bok Land Roveru Defender a tohle místo mu po právu patří. Přejme mu i další desetiletí.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz Geländewagen slaví 30 let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fiat

Fiat kupuje třetinu v automobilce Chrysler

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud