Slavná třída hvězdy ze Stuttgartu, třída, G, respektive její předobraz, Mercedes Geländewagen, slaví své třicáté narozeniny. Dokázal si dobýt srdce jak farmářů po celém Německu, tak také tamní armády.
Právě před třiceti lety, na přelomu ledna a února roku 1979, byly zákazníkům nabídnuty první mercedesy třídy G. Jeho původ je ovšem starší, takovýto vůz se již několik let vyráběl pro potřeby armád.
Geländewagen se stal legendou. Jeho design se do dnešních dnů změnil jen málo a je pořád stejně dobře identifikovatelný. Mercedes za jeho dlouhý život vyměnil tři generace.
Změna přišla v letech 1990 a 1991, tedy po 11 letech výroby první generace. Pokračovateli původní armádní tradice přinesla jnovaci motorů a částečně vylepšené šasi, design ale zůstal téměř stejný, nepohodlný interiér se proměnil trochu k lepšímu.
Souběžně s Geländewagenem se ovšem začala vyrábět i třída G. Ta se vyznačovala mnohem větším luxusem a větší použitelností pro osobní účely. Ztratil sice na svém terénním využití, ovšem i přesto je těžké ho "ponížit" až do kategorie SUV, zůstává tedy ve speciální kategorii luxusních off-roadů, které bychom spočítali na prstech jedné ruky. Jistě by sem patřil Range Rover a Toyota Land Cruiser.
S původní puriánskou verzí bychom také asi jen těžko spojovali rychlé modely upravené samotným AMG nabízející stovky koní.
Původní terénní model se přestal vyrábět roku 2001, resp. přestal se prodávat pro civilisty, armády je kupují i nadále. Ostatně právě v armádách je upravených Geländewagenů mnoho, vždyť jen samotné Německo má ve výzbroji přes 12 tisíc těchto strojů.
Mercedes Benz třídy G je jedním z nejdéle sloužících aut, může se řadit po bok Land Roveru Defender a tohle místo mu po právu patří. Přejme mu i další desetiletí.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).