Chrysler se potápí v dluzích a to je ta pravá chvíle pro akvizici. Provede ji Fiat, stále expandující italská automobilka, která by měla americký kolos zachránit z nejhoršího. Bud vlastnit 35% jejich akcií.
O tom, že strategické partnerství by se mohlo uskutečnit, jsem informovali už včera, teprve v noci ale přišla informace, že akvizice se opravdu podařila.
O co tedy jde. Cerberus, doposud majoritní vlastník Chrysleru, prodá balík 35 % akcií italskému Fiatu. Výměnou bude chtít především přístup k novým, úsporným technologiím, především malým motorům, kterých se v americe těžce nedostává, a k menším platformám.
Pro Chrysler je to paradoxně cesta jak dosáhnout na peníze z obrovského balíku, který pro automobilky vytvořila americká vláda. Tento krok je totiž důležitým restrukturalizačním opatřením.
Fiat navíc za transakci neplatí penězi, ale svým know-how. Spolu s akciemi získala i opci na zakoupení dalších až 20%, tedy navýšení svého podílu až na majoritních 55 %.
Fiat od kroku mimo jiné očekává taky společné využití dealerské sítě v USA, kde sám zatím neprodává, ačkoliv s modely Alfa Romeo by se tam rád dostal. Také roztomilý Fiat 500 by zde mohl mít úspěch.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.