Chrysler se potápí v dluzích a to je ta pravá chvíle pro akvizici. Provede ji Fiat, stále expandující italská automobilka, která by měla americký kolos zachránit z nejhoršího. Bud vlastnit 35% jejich akcií.
O tom, že strategické partnerství by se mohlo uskutečnit, jsem informovali už včera, teprve v noci ale přišla informace, že akvizice se opravdu podařila.
O co tedy jde. Cerberus, doposud majoritní vlastník Chrysleru, prodá balík 35 % akcií italskému Fiatu. Výměnou bude chtít především přístup k novým, úsporným technologiím, především malým motorům, kterých se v americe těžce nedostává, a k menším platformám.
Pro Chrysler je to paradoxně cesta jak dosáhnout na peníze z obrovského balíku, který pro automobilky vytvořila americká vláda. Tento krok je totiž důležitým restrukturalizačním opatřením.
Fiat navíc za transakci neplatí penězi, ale svým know-how. Spolu s akciemi získala i opci na zakoupení dalších až 20%, tedy navýšení svého podílu až na majoritních 55 %.
Fiat od kroku mimo jiné očekává taky společné využití dealerské sítě v USA, kde sám zatím neprodává, ačkoliv s modely Alfa Romeo by se tam rád dostal. Také roztomilý Fiat 500 by zde mohl mít úspěch.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.