Audi, automobilka z Ingolstadtu, má velké plány. Pravděpodobně získala pocit, že písmeno A v pojmenování jejích modelů nezní dostatečně trendy a ekologicky, proto začne budovat zbrusu novou řadu modelů E.
Jak jsem již naznačil, modely s označením E budou ekologické. Ke klasickým vozům A, SUV Q, svižným vozům S a sportovním vozům RS tak přibude třída navíc.
Na web dokonce prosákly informace o tom, jak by taková auta měla vypadat. Základem by měla být E1, malý elektromobil založený na konceptu Volkswagen Up!, tedy další derivát tohoto konceptu.
Audi E2, to by mělo být označení malého sporťáku vycházejícího z nedávné studie Volkswagen Concept Bluesport, který má údajně naději na výrobu nejen v Audi, ale i přímo ve Volkswagenu a dokonce i jako základní model samotného Porsche. Právě v Audi je údajně vývoj nejdále. Díky své lehkosti by používal slabé a úsporné motory.
Nejméně informací je o E3, snad jen tak, že bude založeno na budoucí generaci modelu A3 a zajímavé je, že má sdílet jeho hliníkový rám. Budoucí A3 by mělo dorazit už během příštího roku.
To samé šasi má použít i E4, hybridní MPV založené právě na modelu A3.
A to nejlepší nakonec, E5 se má stát úsporným, přitom sportovním vozem kombinujícím všechny dostupné palivo šetřící technologie zabalené v jednom kabátku. Počkáme si na něj ale až do roku 2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.