Zisk titulu North American Car of the Year 2009 pre Hyundai Genesis je pre kórejskú automobilku historickým úspechom. Porota 50 motoristických novinárov spoza oceánu udelila ocenenie poprvý krát v histórii kórejskému automobilu.
Kórejská automobilka Hyundai si z Ameriky odnáša zisk prestížneho titulu North American Car of the Year 2009 pre vlajkovú loď Genesis, ktorý udeľovala 50-členná porota zložená z amerických motoristických novinárov. Tento titul získal prvýkrát v 15-ročnej histórii udeľovania automobil kórejskej značky.
Prestížny titul pre model Genesis zabezpečil zisk 189 bodov, druhý skončil Ford Flex so ziskom 180 bodov. Tretiu priečku obsadil VW Jetta TDI so 131 bodmi na svojom konte.
Hyundai Genesis predstauje vstup kórejskej značky do prestížneho segmentu luxusných sedanov. Podľa jeho tvorcov sa konštruktéri inšpirovali najlepšími zástupcami automobilov v tejto triede.
Pre Genesis je charakteristický pohon zadnej nápravy, motorizácia pozostáva z 6- a 8-valca s objemom 3,8 litra (213 kW) a 4,6 litra 275 kW. O prenos výkonu na vozovku sa stará 6-stupňová automatická prevodovka.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.