Exkluzivní automobilky mají rády speciální edice, je to dobrá možnost jak zvýšit prestiž vlastního vozu, popohnat prodeje a ještě navíc trochu vyšponovat cenu. Právě to proběhlo i u luxusního Range Roveru.
Jde o čistě stylingovou edici, takže žádné úchvatné výkony nečekejme. Pod kapotou tluče výborný dieselový šestiválec 2,7, který už ale má v koncernu lepšího nástupce. I jeho výkon 190 koní aa točivý moment 440 Nm by mohl stačit.
Důraz je zde kladen na styl. Právě proto je Range Rover vybaven obřími 20palcovými koly, které by do sebe schovaly nějakého středně rostlého Smarta. Samozřejmostí jsou upravené nárazníky a prahy, důraz je kladen na důkladné chromování.
Nedá se čekat že by tvůrci zapomněli na interiér, ovšem zapomněli se zmínit jakým způsobem na něm zapracovali.
Prodeje jsou cíleny především na domovskou Velkou Británii, kde bude v prodeji za 43 550 liber, tedy asi 1,33 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.