Najmenší model talianskej automobilky Alfa Romeo dostáva dvojicu nových agregátov. Ponuka motorizácie sa rozrastá o známy naftový agregát 1,3 JTD s výkonom 66 kW a benzínový turbomotor 1,4 T-Jet s výkonom 88 kW.
Ponuka agregátov pre najmenší model talianskej značky Alfa Romeo MiTo sa rozrástla na päť. K trojici motorov (1,4 58 kW, 1,4 T-Jet 114 kW a 1,6 JTD 88 kW) sa pridáva dvojica nových. Ide o známe agregáty koncernu Fiat, naftový motor 1,3 JTD s výkonom 66 kW a slabší turbomotor 1,4 T-Jet s výkonom 88 kW.
Dvojica nových motorov sa len nedávno začala ponúkať v domácom Taliansku. Naftový motor 1,3 JTD bude predstavovať viac ekonomickú ako športovú voľbu s ohľadom na čo najnižšiu spotrebu paliva. MiTo vybavené týmto agregátom spotrebuje v kombinovanom cykle len 4,5 litrov nafty na sto kilometrov, spotreba turbomotora 1,4 T-Jet dosahuje hodnotu 6,1 l/100 km. S týmto agregátom dokáže MiTo zrýchliť na stovku za 8,8 sekundy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?