Najmenší model talianskej automobilky Alfa Romeo dostáva dvojicu nových agregátov. Ponuka motorizácie sa rozrastá o známy naftový agregát 1,3 JTD s výkonom 66 kW a benzínový turbomotor 1,4 T-Jet s výkonom 88 kW.
Ponuka agregátov pre najmenší model talianskej značky Alfa Romeo MiTo sa rozrástla na päť. K trojici motorov (1,4 58 kW, 1,4 T-Jet 114 kW a 1,6 JTD 88 kW) sa pridáva dvojica nových. Ide o známe agregáty koncernu Fiat, naftový motor 1,3 JTD s výkonom 66 kW a slabší turbomotor 1,4 T-Jet s výkonom 88 kW.
Dvojica nových motorov sa len nedávno začala ponúkať v domácom Taliansku. Naftový motor 1,3 JTD bude predstavovať viac ekonomickú ako športovú voľbu s ohľadom na čo najnižšiu spotrebu paliva. MiTo vybavené týmto agregátom spotrebuje v kombinovanom cykle len 4,5 litrov nafty na sto kilometrov, spotreba turbomotora 1,4 T-Jet dosahuje hodnotu 6,1 l/100 km. S týmto agregátom dokáže MiTo zrýchliť na stovku za 8,8 sekundy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.