Říjnová Tokyo Motor Show dostává další ránu pod pás. Po automobilkách GM, Chrysler a Ford zrušilo svoji účast i švédské Volvo.
Ford oznámil svou absenci už počátkem minulého týdne a otázky týkající se účasti dceřiného Volva nechtěli jeho zástupci komentovat. Nyní se dostala na veřejnost oficiální informace, podle které Volvo v Tokiu skutečně nebude. Pro server Automotive News to řekla mluvčí automobilky Maria Bohlin: „Zhodnotili jsme účast na všech motor show v roce 2009, abychom zajistili co nejefektivnější využití našich zdrojů. A rozhodli jsme, že se letos v Tokiu prezentovat nebudeme".
Sdružení japonských výrobců automobilů (JAMA) dokonce uvažuje o zrušení letošního ročníku. Podle výše zmíněného serveru by se mělo o osudu říjnové výstavy definitivně rozhodnout počátkem února. Pokud by byla zrušena, další ročník by se konal až v roce 2011.
Jedná se tak o další přímý důsledek světové hospodářské krize, na kterou zejména americké či americkými investory vlastněné automobilky doplácejí ze všech nejvíce.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.