Říjnová Tokyo Motor Show dostává další ránu pod pás. Po automobilkách GM, Chrysler a Ford zrušilo svoji účast i švédské Volvo.
Ford oznámil svou absenci už počátkem minulého týdne a otázky týkající se účasti dceřiného Volva nechtěli jeho zástupci komentovat. Nyní se dostala na veřejnost oficiální informace, podle které Volvo v Tokiu skutečně nebude. Pro server Automotive News to řekla mluvčí automobilky Maria Bohlin: „Zhodnotili jsme účast na všech motor show v roce 2009, abychom zajistili co nejefektivnější využití našich zdrojů. A rozhodli jsme, že se letos v Tokiu prezentovat nebudeme".
Sdružení japonských výrobců automobilů (JAMA) dokonce uvažuje o zrušení letošního ročníku. Podle výše zmíněného serveru by se mělo o osudu říjnové výstavy definitivně rozhodnout počátkem února. Pokud by byla zrušena, další ročník by se konal až v roce 2011.
Jedná se tak o další přímý důsledek světové hospodářské krize, na kterou zejména americké či americkými investory vlastněné automobilky doplácejí ze všech nejvíce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?