Říjnová Tokyo Motor Show dostává další ránu pod pás. Po automobilkách GM, Chrysler a Ford zrušilo svoji účast i švédské Volvo.
Ford oznámil svou absenci už počátkem minulého týdne a otázky týkající se účasti dceřiného Volva nechtěli jeho zástupci komentovat. Nyní se dostala na veřejnost oficiální informace, podle které Volvo v Tokiu skutečně nebude. Pro server Automotive News to řekla mluvčí automobilky Maria Bohlin: „Zhodnotili jsme účast na všech motor show v roce 2009, abychom zajistili co nejefektivnější využití našich zdrojů. A rozhodli jsme, že se letos v Tokiu prezentovat nebudeme".
Sdružení japonských výrobců automobilů (JAMA) dokonce uvažuje o zrušení letošního ročníku. Podle výše zmíněného serveru by se mělo o osudu říjnové výstavy definitivně rozhodnout počátkem února. Pokud by byla zrušena, další ročník by se konal až v roce 2011.
Jedná se tak o další přímý důsledek světové hospodářské krize, na kterou zejména americké či americkými investory vlastněné automobilky doplácejí ze všech nejvíce.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.