Přestože ekonomická krize hýbe světem a šetří se, kde se dá, Čechů se to zřejmě netýká. Odbyt luxusních automobilů v tuzemsku rekordně rostl.
Až o desítky procent se v České republice podle Sdružení dovozců automobilů zvýšily prodeje luxusních značek. Tento segment tak rostl rychleji než celkový trh, jež zaznamenal růst „pouze“ 8,4 %.
Nejvíce se dařilo Audi, které prodalo 2.181 aut, což je o 34 % více než v roce 2007. Automobilka Porsche zaznamenala růst o 41 %, BMW o 16 % a Mercedes o 12 %. Vozy Rolls-Royce si vloni odvezli pouze dva zákazníci. I tak se jedná o dvojnásobek oproti předchozímu roku, kdy si nové majitele našel v České republice jen jeden automobil této značky. Bentley si, především díky modelu Continental GT, připsal 18 zářezů. Veliký úspěch slaví u Maserati. 36 prodaných aut je, stejně jako u Rolls-Royce, 100% nárůst. A radost by měl i James Bond, jeho dvorní Aston Martin loni prodal 10 sporťáků oproti 4 v roce 2007.
V globálním měřítku si ale tyto značky už tak dobře nevedly. Světlé výjimky tvoří například Audi nebo Rolls-Royce. U většiny ostatních se citelně projevují dopady finanční recese a automobilky jsou tak nuceny hledat další a další úsporná opatření k překlenutí této, pro segment luxusních vozů, nevhodné doby.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.