Kia oznámila, že v těchto dnech začíná nabíhat výroba modelu cee'd s upravenými motory technologií ISG neboli Idle Stop and Go. Díky ní dosahuje v městském provozu o kus lepší spotřeby a to se dnes počítá.
Technologie pro vypínání motoru při stání na semaforech bude implentována do motorů 1,4 a 1,6 s pohonem na benzín. Dieselový motor 1,6 CRDi půjde do výroby časem, přesněji do konce tohoto roku.
Spotřeba, to je oč tu kráčí. Díky vypínání motoru poklesne o 6 % v kombinovaném a o příjemných 15 % ve městě. Ocení ho jistě i řidiči při čekání v kolonách na věčně zacpané dálnici.
Jakým způsobem se za technologii bude muset připlácet a kolik bude stát, nevíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.