Organizátoři ze Sdružení dovozců automobilů včera oznámili výsledky ankety Auto roku 2009.
Toho nejlepšího vybírala 23 členná porota odborníků a více než 70 tisíc lidí v anketě laické veřejnosti. Mezi 42 nominovanými se celkovým vítězem nakonec stala Škoda Superb, která získala nejvíce hlasů od obou hlasujících skupin.
Tato mladoboleslavská novinka zvítězila i v kategorii střední třída. Ve třídě malých vozů vybojoval první místo Ford Fiesta a MPV kategorii vyhrál Citroen Berlingo. Ve třídě terénních aut se nejlépe umístilo Audi Q5 a mezi luxusními, sportovními auty nebo kabriolety si zlato odváží Volkswagen Scirocco.
Podobná anketa, ve které však hlasovali pouze novináři, se uskutečnila už koncem loňského roku. Pod názvem „Auto roku Klubu motoristických novinářů 2009“ se jejím vítězem stala Mazda 6.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.