Výrobce navigací TomTom ocenil nejsnaživějšího českého uživatele služby Map Share v počtu mapových oprav za rok 2008.
Map Share je název pro službu umožňující samotným uživatelům jednoduchou editaci mylných nebo již neaktuálních informací v digitálních mapových podkladech. Jakmile dojde k jejich ověření, jsou publikovány veřejnosti. Poprvé byla novinka představena v roce 2007 v modelu Go 720 a od té doby se povedlo na celém světě nashromáždit více než 5 milionů uživatelských oprav.
Nejpilnějším českým uživatelem loňského roku se stal pan Milan Prchal z Prahy, kterému byla dnes slavnostně předána cena v podobě ročního předplatného mapových aktualizací zdarma. Vítězovi se vloni podařilo zaslat neuvěřitelných 600 oprav. Sám k tomu dodává: „Opravy map provádím prakticky denně. Díky své práci vyrážím do všech koutů Prahy a všude mám oči otevřené. Kdykoli objevím něco, co na mapě nesouhlasí, opravím to. Praha je s množstvím uzavírek ulic nebo změn v průjezdnosti opravdu ideálním místem pro opravy. Objevuje se i mnoho zcela nových ulic, a tak je v mapách neustále co vylepšovat.“ I díky němu si mohou mnozí řidiči ušetřit stres a nervy při hledání té správné cesty. Pane Prchale, děkujeme.
Zdroj: Tisková zpráva TomTom
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.