Korejská automobilka Kia Motors zveřejnila prodejní výsledky za loňský rok. Navzdory hospodářské recesi si výrazně polepšila.
Pod značkou Kia vloni na celém světě vyjelo celkem 1.375.738 vozidel. Ovšem patří sem jak osobní, tak i auta lehká nákladní a obytná. Toto číslo znamená nárůst 8,4 % oproti roku 2007. Nejvíce se automobilce dařilo v Číně, kde zaznamenala meziroční nárůst o více než 34 % na celkových 151.085 prodaných aut. Vozy Kia zaznamenaly úspěch i na domácím korejském trhu. Bylo jich zde prodáno 27.507, což je o rovných 10 % více.
Podle očekávání se naopak nedařilo v Evropě a Severní Americe. Zatímco prvních deset měsíců si automobily Kia i zde držely slušné tempo růstu, v říjnu se poprvé projevila finanční krize a křivky začaly strmě klesat. V Evropě došlo v loňském roce k propadu prodejů o 2,3 % z 335.138 vozů v roce 2007 a v Severní Americe dokonce o 8,6 % z původních 310.917.
Nejprodávanějším automobilem Kia se vloni stal model Cerato, na některých trzích známý jako Spectra. Odvezlo si ho celkem 192.149 zákazníků. Druhá příčka patří modelu Rio (153.963) těsně následovaný velkým SUV Sportage (149.293). Bramborová medaile zbyla v globálním měřítku na žilinský C’eed. Avšak se svými 148.846 prodanými auty se oni on nemá zač stydět. Páté místo potom patří nejmenšímu modelu značky – Picanto. Nové majitele si našlo 91,262 těchto miniaut.
A Kia si věří i na rok 2009. Zůstat v černých číslech by mu měl pomoci především crossover Soul, nová generace modelu Cerato a faceliftovaný C’eed.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.