Cadillac i přes velké ekonomické problémy svého otce, koncernu GM, představil na autosalonu v Detroitu zajímavé modely. Jedním z nich je koncept pojmenovaný Converj, studie ekologického sportovního vozu.
Pod kapotou kompaktního kupé je pohonné ústrojí nazvané Voltec, které má základ v tom, co má pod kapotou Chevrolet Volt. Jeho výkon tak má původ v Li-Ion článcích, z nichž proudí energie do elektromotoru o výkonu 160 koní. Točivý moment je u elektromotoru tradičně plochý a to na hodnotě 370 Nm.
Na baterie má koncept dojezd asi 60, poté je třeba nasadit benzínový čtyřválec.
Ačkoliv jde o sportovní kupé, výkony nejsou příliš přesvědčivé, především tedy maximální rychlost 130 km/h.
Karoserie je nicméně zajímavých tvarů a něco takového v sérii by Cadillacu jistě neuškodilo. Pohonné ústrojí Voltu se bude koncern jistě snažit zrecyklovat v maximu modelů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.