Dvorní ladič Volkswagenu – společnost ABT, odhalila podrobné technické údaje upraveného coupé Scirocco.
Poprvé bylo sice představeno už na podzimní autoshow v německém Essenu, ale teprve nyní se dostaly na svět oficiální technické parametry. Dočkáme se kompletně nových brzd ABT, stejně jako nového sportovního odpružení od téže firmy.
Změny se udály samozřejmě i pod kapotou. Motor 1,4 TSI byl přeladěn z původních 118 kW (160 k) na 147 kW (200 k), což jsou na čtrnáctistovku úctyhodné parametry. Výkonový skok nastal i u dvoulitrů. Z benzínu 2.0 TSI se podařilo ladičům zvednout výkon o 30 kW (40 k) na 177 kW (240 k) a naftový 2.0 TDI si připsal navíc 30 koníků z původních 103 kW (140 k) na 125 kW (170 k).
Drobných úprav si lze všimnout i v exteriéru. Nový je přední nárazník, boční prahy a upravena byla i zadní partie vozu. Tam najdeme nový spoiler, čtyři koncovky výfuku a imitaci difuzoru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.