VIDEO: Fisker je společnost, která nedávno ohlásila vývoj nového sedanu na hybridní pohon, s vysokým výkonem, luxusem a sportovností, který prý dokáže konkurovat Porschi Panamera, Aston Martonu Rapide nebo potenciálnímu Lamborghini.
Písmeno S v názvu konceptu znamená Sunset. A dává to smysl, sluníčka si posádka tohoto skvostného vozu bude moci užít věru mnoho. Koncept má totiž stahovací pevnou střechu.
Pod kapotou je pohonné ústrojí z již sériově vyráběného sedanu, který se se své finální verzi taktéž představil v Detroitu. Jde tedy o dvoulitrový přeplňovaný benzín o výkonu 260 koní. Hlavní část výkonu ale má na silnicí jit z elektromotoru o výkonu 201 koní, do něhož jde energie z Li-Ion baterií. Karmu je možno dobíjet ze zásuvky.
Fisker Karma S by mohl být představen za rok až dva ve své finální verzi. Půjde o vůz vcelku unikátní, otevřených čtyřsedadlových vozů moc není a tím méně jich je s takto unikátním pohonným ústrojím. Je jich asi tak... nula?
Sedan Karma je možné již objednat. Sama firma předpokládá, že ročně prodá 15 000 kusů a to za cenu od 1,8 milionu korun (v přepočtu), 1300 objednávek má již na stole. Zrychlení z klidu na 100 trvá 5,8 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.