VIDEO: Fisker je společnost, která nedávno ohlásila vývoj nového sedanu na hybridní pohon, s vysokým výkonem, luxusem a sportovností, který prý dokáže konkurovat Porschi Panamera, Aston Martonu Rapide nebo potenciálnímu Lamborghini.
Písmeno S v názvu konceptu znamená Sunset. A dává to smysl, sluníčka si posádka tohoto skvostného vozu bude moci užít věru mnoho. Koncept má totiž stahovací pevnou střechu.
Pod kapotou je pohonné ústrojí z již sériově vyráběného sedanu, který se se své finální verzi taktéž představil v Detroitu. Jde tedy o dvoulitrový přeplňovaný benzín o výkonu 260 koní. Hlavní část výkonu ale má na silnicí jit z elektromotoru o výkonu 201 koní, do něhož jde energie z Li-Ion baterií. Karmu je možno dobíjet ze zásuvky.
Fisker Karma S by mohl být představen za rok až dva ve své finální verzi. Půjde o vůz vcelku unikátní, otevřených čtyřsedadlových vozů moc není a tím méně jich je s takto unikátním pohonným ústrojím. Je jich asi tak... nula?
Sedan Karma je možné již objednat. Sama firma předpokládá, že ročně prodá 15 000 kusů a to za cenu od 1,8 milionu korun (v přepočtu), 1300 objednávek má již na stole. Zrychlení z klidu na 100 trvá 5,8 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.