VIDEO: Fisker je společnost, která nedávno ohlásila vývoj nového sedanu na hybridní pohon, s vysokým výkonem, luxusem a sportovností, který prý dokáže konkurovat Porschi Panamera, Aston Martonu Rapide nebo potenciálnímu Lamborghini.
Písmeno S v názvu konceptu znamená Sunset. A dává to smysl, sluníčka si posádka tohoto skvostného vozu bude moci užít věru mnoho. Koncept má totiž stahovací pevnou střechu.
Pod kapotou je pohonné ústrojí z již sériově vyráběného sedanu, který se se své finální verzi taktéž představil v Detroitu. Jde tedy o dvoulitrový přeplňovaný benzín o výkonu 260 koní. Hlavní část výkonu ale má na silnicí jit z elektromotoru o výkonu 201 koní, do něhož jde energie z Li-Ion baterií. Karmu je možno dobíjet ze zásuvky.
Fisker Karma S by mohl být představen za rok až dva ve své finální verzi. Půjde o vůz vcelku unikátní, otevřených čtyřsedadlových vozů moc není a tím méně jich je s takto unikátním pohonným ústrojím. Je jich asi tak... nula?
Sedan Karma je možné již objednat. Sama firma předpokládá, že ročně prodá 15 000 kusů a to za cenu od 1,8 milionu korun (v přepočtu), 1300 objednávek má již na stole. Zrychlení z klidu na 100 trvá 5,8 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?