VIDEO: Vrchol sportovního luxusu od Audi se blíží. Již dříve avizovaný model A7, který má útočit přímo na pozice Mercedesu Benz CLS svoji ladnou karoserií, už má své tvary. Ukazuje je koncept představený v Detroitu.
Audi v Detroitu vytasilo novinku, koncept Sportback, který ukrývá novou luxusní A7.
Vzhledem k tomu jak velmi reálně tvary vypadají, je vidno, že finální verze je na spadnutí. Můžeme ji čekat ještě tento rok. Koncern Volkswagen tak bude mít pokrytu poměrně velkou škálu módních sedanů s liniemi kupé. Zatím nejlevnější bude Passat coupé, nad ním bude stát luxusní audi a do výšin zamíří vlastník Volkswagenu, Porsche se svojí Panamerou.
Pod kapotou konceptu je třílitrový šestiválec TDI, nafta tedy útočí na spojené státy. Motor má výkon 225 koní a je spřažen se sedmistupňovou převodovkou S-tronic. Integrována je i úsporná funkce start-stop.
Tisková zpráva Audi ČR: Ve světové premiéře představuje automobilka Audi na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu koncepční studii s názvem Audi Sportback concept. Pětidveřový koncept přináší další evoluci charakteristických designových prvků značky Audi a naznačuje směr, jímž se bude designérský jazyk ingolstadtské automobilky v budoucnu vyvíjet.
Karoserie konceptu luxusního vozu ve stylu kupé, která je 4,95 m dlouhá, 1,93 m široká a pouze 1,40 m vysoká, zaujme na první pohled velmi progresivním stylingem s dominantní dlouhou zádí. Také použitá technologie představuje pohled za horizont. Audi Sportback concet pohání třílitrový šestiválec V6 TDI clean diesel, který prakticky zcela eliminuje oxidy dusíku. Agregát již nyní splňuje připravovanou normu EU 6, která nabude platnosti v roce 2014, stejně jako tvrdé emisní limity všech 50 států USA. Díky celé řadě systémů zaměřených na čistý a hospodárný provoz se předpokládaná spotřeba paliva pohybuje kolem pozoruhodných 5,9 litru nafty na 100 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.