V letošním roce se fanoušci „čtyř kruhů ve znaku“ konečně dočkají slibovaného desetiválcového motoru 5,2 FSI pro Audi R8. Poněkud v pozadí však zůstává informace, že půjde o vůbec první sériově vyráběný automobil, jehož světlomety budou tvořený výhradně soustavou LED diod.
Prvky z LED diod v předních světlometech se na vozech Audi objevily již v roce 2003 na autosalonu v Detroitu. Tehdy se jednalo o koncept Pikes Peak quattro, předchůdce dnešního Audi Q7, kde byly použity jako světla do mlhy. Do sériové výroby se dostaly brzy nato ve vlajkové lodi Audi A8. Tam tvořily souvislý vodorovný pás pro denní svícení, dnes tolik charakteristický znak právě pro vozy ingolstadské automobilky.
Audi R8 V10 je nejnovějším výsledkem této evoluce. Jako v prvním sériově vyráběném autem na světě budou pro denní, parkovací, potkávací a dálková světla i ukazatele změny směru použity výhradně soustavy vysoce svítivých LED diod.
Kromě estetické stránky má toto řešení i přednosti veskrze praktické. Jde hlavně o nižší spotřebu, vyšší svítivost a především mnohonásobně delší životnost oproti klasickým halogenovým žárovkám.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.