V letošním roce se fanoušci „čtyř kruhů ve znaku“ konečně dočkají slibovaného desetiválcového motoru 5,2 FSI pro Audi R8. Poněkud v pozadí však zůstává informace, že půjde o vůbec první sériově vyráběný automobil, jehož světlomety budou tvořený výhradně soustavou LED diod.
Prvky z LED diod v předních světlometech se na vozech Audi objevily již v roce 2003 na autosalonu v Detroitu. Tehdy se jednalo o koncept Pikes Peak quattro, předchůdce dnešního Audi Q7, kde byly použity jako světla do mlhy. Do sériové výroby se dostaly brzy nato ve vlajkové lodi Audi A8. Tam tvořily souvislý vodorovný pás pro denní svícení, dnes tolik charakteristický znak právě pro vozy ingolstadské automobilky.
Audi R8 V10 je nejnovějším výsledkem této evoluce. Jako v prvním sériově vyráběném autem na světě budou pro denní, parkovací, potkávací a dálková světla i ukazatele změny směru použity výhradně soustavy vysoce svítivých LED diod.
Kromě estetické stránky má toto řešení i přednosti veskrze praktické. Jde hlavně o nižší spotřebu, vyšší svítivost a především mnohonásobně delší životnost oproti klasickým halogenovým žárovkám.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?