V letošním roce se fanoušci „čtyř kruhů ve znaku“ konečně dočkají slibovaného desetiválcového motoru 5,2 FSI pro Audi R8. Poněkud v pozadí však zůstává informace, že půjde o vůbec první sériově vyráběný automobil, jehož světlomety budou tvořený výhradně soustavou LED diod.
Prvky z LED diod v předních světlometech se na vozech Audi objevily již v roce 2003 na autosalonu v Detroitu. Tehdy se jednalo o koncept Pikes Peak quattro, předchůdce dnešního Audi Q7, kde byly použity jako světla do mlhy. Do sériové výroby se dostaly brzy nato ve vlajkové lodi Audi A8. Tam tvořily souvislý vodorovný pás pro denní svícení, dnes tolik charakteristický znak právě pro vozy ingolstadské automobilky.
Audi R8 V10 je nejnovějším výsledkem této evoluce. Jako v prvním sériově vyráběném autem na světě budou pro denní, parkovací, potkávací a dálková světla i ukazatele změny směru použity výhradně soustavy vysoce svítivých LED diod.
Kromě estetické stránky má toto řešení i přednosti veskrze praktické. Jde hlavně o nižší spotřebu, vyšší svítivost a především mnohonásobně delší životnost oproti klasickým halogenovým žárovkám.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?