Najnovší model švédskej automobilky Volvo, model XC60, sa poriadne nestihol ohriať na trhu a už získava mnohé ocenenia od rôznych svetových motoristických médií. Najnovšie ocenenie pre Volvo XC60 udelili singapurské noviny The Straits Times v kategórii SUV a crossover.
O tom, že švédska automobilka Volvo vynaložila maximálne úsilie do svojho najnovšieho SUV modelu XC60 niet pochýb. O svojich kvalitách postupne presviedča nielen svojich majiteľov, ale aj odbornú novinársku porotu rôznych motoristických médií.
Najnovším ocenením pre Volvo XC60 do zbierky je tohtoročný zisk ceny Auto roka v ankete singapurských novín The Straits Times v kategórii crossover a SUV vozidiel. Volvo XC60 si už v predošlom roku odnieslo 4 ocenenia, prvé ocenenie za prvotriednu bezpečnosť udelil francúzsky magazín ĽAutomobile Magazine. Ďalšie ocenenie, Auto Trophy 2008, XC60-ka získala od nemeckého časopisu Auto Zaitung.
Asociácia írskych motoristických novinárov udelila novinke od Volva ocenenie Irish SUV Crossover of the Year 2009. Posledné ocenenie v minulom roku získalo Volvo XC60 v ankete od čitateľov rakúskeho motoristického mesačníka Auto Revue Award.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.