Lotus poslal docela nedávno do světa svůj pokus na trochu luxusnější téma, Evoru. Bez dostatečné sportovnosti by to u Lotusu nešlo, přesto někteří zákazníci mohou pochybovat o dostatečnosti výkonu 276 koní...
Nové sportovně luxusní auto s uspořádáním sedadel 2+2 se zatím nabízí jen s atmosférickým motorem o výkonu 276 koní. 3,5 litru velký šestiválec z Toyoty ovšem dokáže víc. To pokud dostane turbodmychadlo.
To by se mělo stát někdy v roce 2010-2011 a Evora tak dosáhne na slušný výkon 350 koní. K tomu připočtěme muší váhu tohoto stroje a zjistíme, že půjde o opravdovou raketu.
Nebude to jediná inovace ve výrobním programu. V rámci úspěchu na americkém trhu dostane Evora něco mezi Lotusy nevídaného, automatickou převodovku. Ve vývoji je potom otevřená verze, která, jakk tvrdí Autocar, bude typu hardtop, tedy pevná snímací.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?