Lotus poslal docela nedávno do světa svůj pokus na trochu luxusnější téma, Evoru. Bez dostatečné sportovnosti by to u Lotusu nešlo, přesto někteří zákazníci mohou pochybovat o dostatečnosti výkonu 276 koní...
Nové sportovně luxusní auto s uspořádáním sedadel 2+2 se zatím nabízí jen s atmosférickým motorem o výkonu 276 koní. 3,5 litru velký šestiválec z Toyoty ovšem dokáže víc. To pokud dostane turbodmychadlo.
To by se mělo stát někdy v roce 2010-2011 a Evora tak dosáhne na slušný výkon 350 koní. K tomu připočtěme muší váhu tohoto stroje a zjistíme, že půjde o opravdovou raketu.
Nebude to jediná inovace ve výrobním programu. V rámci úspěchu na americkém trhu dostane Evora něco mezi Lotusy nevídaného, automatickou převodovku. Ve vývoji je potom otevřená verze, která, jakk tvrdí Autocar, bude typu hardtop, tedy pevná snímací.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.