Lotus poslal docela nedávno do světa svůj pokus na trochu luxusnější téma, Evoru. Bez dostatečné sportovnosti by to u Lotusu nešlo, přesto někteří zákazníci mohou pochybovat o dostatečnosti výkonu 276 koní...
Nové sportovně luxusní auto s uspořádáním sedadel 2+2 se zatím nabízí jen s atmosférickým motorem o výkonu 276 koní. 3,5 litru velký šestiválec z Toyoty ovšem dokáže víc. To pokud dostane turbodmychadlo.
To by se mělo stát někdy v roce 2010-2011 a Evora tak dosáhne na slušný výkon 350 koní. K tomu připočtěme muší váhu tohoto stroje a zjistíme, že půjde o opravdovou raketu.
Nebude to jediná inovace ve výrobním programu. V rámci úspěchu na americkém trhu dostane Evora něco mezi Lotusy nevídaného, automatickou převodovku. Ve vývoji je potom otevřená verze, která, jakk tvrdí Autocar, bude typu hardtop, tedy pevná snímací.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.