Pre najvernejších zákazníkov nemeckej prémiovej značky Mercedes-Benz pripravila automobilka špeciálny darček v podobe najrýchlejšieho sériového športového Mercedesu-Benz SLR Stirling Moss, za ktorý si ale zaplatia mastných 750 tisíc eur.
Najrýchlejší sériovo vyrábaný športový Mercedes-Benz SLR Stirling Moss s motorom 5,4 litra V8 kompresor s výkonom 650 koní akceleruje z 0 na 100 km/h za menej ako 3,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 350 km/h. Od júna do konca roku 2009 sa bude dodávať pre najvernejších zákazníkov značky za 750-tisíc eur, k dispozícii bude v limitovanej sérii 75 vozidiel.
Z karbónu a pri využití inovatívnych technológií vyrobený dvojmiestny športiak nemá pre zintenzívnenie vnemov z jazdy bočné sklá ani strechu. Aerodynamiku, stabilitu i prítlak najmä pri brzdení zvyšujú vysúvateľné zadné prítlačné krídlo a do zadného nárazníka integrovaný veľký difúzor. Dojem z vozidla taktiež umocňujú do šípu predĺžená kapota, kontúrované blatníky, vysoké prahy krídlových dopredu otváraných dverí, veľké nasávače vzduchu, štyri koncovky výfukov a na dva kokpity rozdelený interior so stredovou konzolou, ktorý je vyhotovený účelne striedmo ale z ušľachtilých materiálov.
Mercedes-Benz SLR Stirling Moss je pritom reminiscenciu v retroštýle pretekárskeho 300 SLR. Názov dostal podľa mena anglického pilota tohto prvého strieborného šípu, ktorému patrí dodnes neprekonaný časový rekord z legendárnych pretekov okolo Eiffelovej veži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.