Nissan GT-R si za svůj krátký čas strávený v showroomech stihl vybudovat velmi dobrou pověst. na té je přirozeně třeba stavět seč to jde a Nissan tak dnes uvolnil první snímky a informace k verzi SpecV.
O běsnivém GT-R SpecV se mluví jako o autě na pomezí závodní a silniční kariéry. Adekvátně na to i vypadá.
SpecV nabídne neupravený motor 3,8 turbo z původního GTR, upraveno ale bude vše okolo, především převodovka.
Díly jsou upraveny a zušlechtěny tak, aby vydržely i extrémní používání. Výfuk je kupříkladu kryt titanovým pláštěm.
Samozřejmostí u takovéhoto vozu je přepracovaný podvozek, především tedy jeho odpružení. Řádného tuningu se dočkaly i brzdy, které jsou nyní keramické a řádně velké. Do kol se vejdou, vždyť jde o 20palcové disky Nismo.
Prodeje v Japonsku začínají se začátkem února, ale Nissan se nijak netváří že by chtěl SpecV nabídnout mimo Japonsko. Cena je tam stanovena na necelých 16 milionů jenů, tedy asi 3,25 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.