Auto roku se pro tento ročník rozdělilo do dvou na sobě nezávislých soutěží. Novináři vyhlásil vlastní auto dle novinářů a tradiční auto roku vyhlašuje Svaz dovozců a Sdružení automobiloového průmyslu.
První dílčí výsledky již na tom to serveru padly, vítěz kategorie sportovní, luxusní vozy a kabriolety, Vokswagen Scirocco, nám představila sama automobilka.
Stejně tak vítěz třídy SUV, Audi Q5 již bylo představeno v této tiskové zprávě.
Další dílčí vítězství si uzmula tuzemská Škoda, to když se se svým Superbem očekávatelně prodrala do čela střední třídy.
Nejmenším minivozem se stal Ford Fiesta nabízející zajímavě hravé tvary a dynamický podvozek.
A v poslední kategorii zahrnující MPV minivany a podobné vozy zvítězila druhá generace Citroenu Berlingo.
Celkového vítěze se dozvíme 15. ledna.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.