Auto roku se pro tento ročník rozdělilo do dvou na sobě nezávislých soutěží. Novináři vyhlásil vlastní auto dle novinářů a tradiční auto roku vyhlašuje Svaz dovozců a Sdružení automobiloového průmyslu.
První dílčí výsledky již na tom to serveru padly, vítěz kategorie sportovní, luxusní vozy a kabriolety, Vokswagen Scirocco, nám představila sama automobilka.
Stejně tak vítěz třídy SUV, Audi Q5 již bylo představeno v této tiskové zprávě.
Další dílčí vítězství si uzmula tuzemská Škoda, to když se se svým Superbem očekávatelně prodrala do čela střední třídy.
Nejmenším minivozem se stal Ford Fiesta nabízející zajímavě hravé tvary a dynamický podvozek.
A v poslední kategorii zahrnující MPV minivany a podobné vozy zvítězila druhá generace Citroenu Berlingo.
Celkového vítěze se dozvíme 15. ledna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.