Na Slovensku existuje zajímavá miniautomobilka. Produkuje opravdový Lotus seven, jen malinko upravený. Délka rovných dvou metrů zní sice trochu srandovně, ale jen do chvíle než zjistíme, že pasažéry jsou naše dítka.
Andrej Ivančo se na Slovensku pustil do zajímavého projektu. Navrhl, zkonstruoval a začal prodávat dětská autíčka v podobě slavného Lotusu seven.
Nejsem úplně zvyklý psát o autech pro děti, ale dejme tomu. Pod kapotou najdeme motor o výkonu 6 koní spolu s třístupňovou poloautomatickou převodovkou. Při hmotnosti pouhých 150 kg i takto nízký výkon může s autem slušně hnout.
Sám tvůrce mluví o maximálním důrazu na bezpečnost dětského vozítka. Struktura je z ocelových profilů, ze stejného materiálu je potom rám okna a bezpečnostní rám za sedadly. Bezpečtnostní pásy jsou uchyceny ve čtyřech bodech.
Počítá se i s růstem dětí, volant je stavitelný do dvou směrů a také pedály je možné posouvat v řádu 25 cm. Odpružení je podobné tomu, jaké mají dospělá auta, brzdy jsou na všech kolech kotoučové. Jen délka rovné dva metry a šířka 125 cm by dospěláka asi příliš neuspokojila.
Novinkou je verze Cross s téměř stejnou karoserií, jen vyšším podvozkem a terénním obutím, které jistě zdolá každou zahradu.
A k čemu může takové auto sloužit? Na dopravní hřiště, jako zábava na různé akce nebo jako dětská hračka pro rodiny s dostatečnou zahradou.
Zdroj: http://www.ivancocars.com/
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.