Jaguar nedávno překvapil veřejnost představením nových motorů, dvojice dieselů o objemu 3 litry, které mají nevídané hodnoty výkonů i spotřeby. Nyní se oba tyto motory dostanou i do příbuzných Land Roverů.
Dva nové motory původně určené pro kočku poputují i do drsnějšího Land Roveru. Každý ovšem jinam.
Slabší verze o výkonu 240 koní se dostane pod kapotu tradičního Land Roveru, totiž Discovery 3.
Silnější 275koňová verze si najde cestu do luxusního a sportovního Range Roveru Sport.
Oba motory mají dvoustupňové přeplňování dvěma nestajnými turbodmychadly. Oproti staršímu dieselu 2,7 mají kromě výrazně vyššího výkonu dokonce i nižší spotřebu, v Jaguaru dokonce o celý litr.
Budeme zvědavi na to jakou cenovou politiku obě automobilky vlastněné koncernem Tata nasadí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.