Automobilka Porsche pomalu ale jistě požírá koncern Volkswagen. V poslední době se mu podařilo navýšit podíl již na více než 50%, což znamená, že je majoritním vlastníkem této společnosti. Budou pokračovat?
Máte dejá vu? O tom jsme již psali, že? Máte pravdu, Porsche již jednou plánované navýšení podílu přes 50 % oznámilo, nicméně až nyní se podařilo balík akcií koupit.
Důvod je jednoduchý, turbulence na trhu krátkodobě vystřelily akcie Volkswagenu na mnohem vyšší hodnotu než s jakou Porsche počítalo a nákup tak bylo třeba odložit do této doby, kdy malý výrobce sporťáků a nově i SUV a sedanů, již nadpoloviční většinu akcií bezpečně vlastní.
Volkswagen group má dvoutřetinový podíl i v automobilce Scania, producentovi nákladních vozů, jejím akcionářům teď musí Porsche nabídnout odkup akcií, Porsche však vzkázalo, že o Scanii nemá zájem.
Porsche také oznámilo, že ke konci roku 2009 by rádo vlastnilo 75% akcií. Podíl ve výši 20 % vlastní ve Volskwagenu spolková země Dolní Sasko, která se ho rozhodně nechce zbavit. Zaznívají i hlasy volající po navýšení podílu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?