Automobilka Porsche pomalu ale jistě požírá koncern Volkswagen. V poslední době se mu podařilo navýšit podíl již na více než 50%, což znamená, že je majoritním vlastníkem této společnosti. Budou pokračovat?
Máte dejá vu? O tom jsme již psali, že? Máte pravdu, Porsche již jednou plánované navýšení podílu přes 50 % oznámilo, nicméně až nyní se podařilo balík akcií koupit.
Důvod je jednoduchý, turbulence na trhu krátkodobě vystřelily akcie Volkswagenu na mnohem vyšší hodnotu než s jakou Porsche počítalo a nákup tak bylo třeba odložit do této doby, kdy malý výrobce sporťáků a nově i SUV a sedanů, již nadpoloviční většinu akcií bezpečně vlastní.
Volkswagen group má dvoutřetinový podíl i v automobilce Scania, producentovi nákladních vozů, jejím akcionářům teď musí Porsche nabídnout odkup akcií, Porsche však vzkázalo, že o Scanii nemá zájem.
Porsche také oznámilo, že ke konci roku 2009 by rádo vlastnilo 75% akcií. Podíl ve výši 20 % vlastní ve Volskwagenu spolková země Dolní Sasko, která se ho rozhodně nechce zbavit. Zaznívají i hlasy volající po navýšení podílu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.